י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

מיתוסים על כאבי גב - נכון ולא נכון

אנשים רבים סובלים מכאבי גב מסיבות כאלה ואחרות והדבר משפיע על איכות חייהם. עם השנים הופיעו מיתוסים שונים ומשונים אודות דרכים להקל על כאבים אלה וניתן לומר בביטחון שלא כולם נכונים. אם כן, אילו מיתוסים הם למעשה עובדות שיכולות באמת לסייע לכאבי הגב ואילו יותירו אותנו כמו שהיינו? כל הפרטים בכתבה שלפניכם

מיתוסים על כאבי גב - נכון ולא נכון
כאב גב צילום: unsplash

לא נכון: צריך להקפיד על ישיבה זקופה בכל עת

זה נכון שיציבה נכונה היא חשובה לגוף, אך ישיבה זקופה, מאומצת ונוקשה לאורך זמן ממש לא תסייע לכאבי הגב לעבור. למעשה, עדיף שתהיה תנועה במהלך הישיבה וככלל יש להימנע מישיבה לזמן ארוך מדי. מומלץ כי יהיה ברשותכם כיסא המעניק תמיכה לגב התחתון כדי להפחית לחצים על חוליות הגב. כמו כן חשוב לקום, להתנועע ולעמוד כל פרק זמן מסוים כדי למנוע הופעה של כאבי גב גם כן.

לא נכון: מזרן קשה מסייע בהקלה ומניעת כאבים

יש נטייה לחשוב שמזרן קשיח מעניק יותר תמיכה לגוף ובכך הוא מסייע במניעת כאבים. זו אינה עובדה נכונה שכן מזרן קשה מדי יוצר לחצים בגוף ואינו מאפשר התאמה נכונה לצורות גוף ושכיבה שונות. יחד עם זאת מזרן רך מדי בהחלט אינו מעניק תמיכה מספקת לגוף, דבר שיכול גם כן להביא לכאבי גב. לכן, הפתרון הטוב ביותר הוא לבחור במזרן המציע שילוב של השניים. מצד אחד ישנה רכות נעימה המאפשרת למזרן להתאים עצמו לגוף ולהעניק תמיכה מאוזנת, מצד שני המזרן יציב מספיק כדי למנוע שקיעה לתוכו המעוותת את עמוד השדרה במהלך השינה.

נכון: הליכה על עקבים עשויה לגרום לכאבי גב

הליכה על נעלי עקב משנה לגמרי את יציבת הגוף ולמעשה יוצרת קשת בגב. תנוחה זו בסופו של דבר מפעילה לחץ על הגב התחתון דבר הגורם להופעה של כאבי גב או החמרתם של כאבים קיימים. למעשה הלחץ המופעל על כפות הרגליים והשינוי בפיזור המשקל יוצר מתח ברצועות ובשרירים, מתח זה עובר לכל הגוף ובין השאר גם לגב. כדי להימנע מכך יש להקפיד לנעול נעליים המותאמות לצורת כף הרגל שיסייעו בפיזור נכון של המשקל. כך למעשה תשתפר גם היציבה וכאבי הגב ישתפרו בצורה משמעותית ואף יחלפו לגמרי.

לא נכון: אסור להרים חפצים כבדים

כאבי גב הנגרמים מהרמה של חפץ כבד אינם מופיעים בשל משקל החפץ, אלא בשל הדרך שבה נעשתה ההרמה. כדי להימנע מהופעה של כאבים בגב לאחר אימונים עם משקל או סחיבה של חפצים כבדים, חשוב ללמוד כיצד לשמור על מנח גוף נכון בעת ההרמה. למעשה, אימונים עם משקל העובדים על שרשרת הגוף האחורית של הגוף, דווקא יחזקו את שרירי הזוקפים בגב, יסייעו בשמירה על יציבה נכונה והפחתת לחצים על עמוד השגרה. לכן, הרמת משקלים כבדים היא אפשרית בהחלט כל עוד שומרים על תנוחה נכונה של הגב, ומרימים תוך הפעלת המשקל על הרגליים ולא על הגב.

לא נכון: מי שחווה כאבי גב חייב לנוח מכל פעילות

מנוחה היא בהחלט דבר שחשוב לריענון וטעינה מחדש של מצבורי האנרגייה, אך יש דבר כזה כמו מנוחה מופרזת. כשאנו שוכבים למשך זמן רב מידי, השרירים והמפרקים עשויים להיחלש וגם זרימת הדם אינה פועלת בצורה האידיאלית. לכן, שכיבה ממושכת יכולה למעשה להחמיר את כאבי הגב. אם אתם סובלים מכאבים בגב חשוב לשמור על הגוף פעיל תוך שמירה על בטיחות כמובן. עליכם לחזק את הגוף ולשמור על הגב גמיש.

כאב גב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד