י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סאגת שייח' ג'ראח

המתיחות הביטחונית תחזור? היועמ"ש לא יגיע לבית המשפט

לפני מספר חודשים, עת צמחה המתיחות הביטחונית, ביקש ראש הממשלה מהיועמ"ש שיבקש מבית המשפט לדחות את הדיון על הבתים לאחר חודש הרמדאן, על מנת להקטין את החיכוכים. הבוקר הודיע היועמ"ש כי הוא משאיר את ההחלטה לבית המשפט העליון

המתיחות הביטחונית תחזור? היועמ"ש לא יגיע לבית המשפט
מהומות סביב לשכתו של בן גביר צילום: ישי ירושלמי

שכונת שמעון הצדיק בירושלים, המכונה שייח' ג'ראח, הפכה בעת האחרונה לזירת מלחמה. כאשר מבנים שנרכשו על ידי יהודים לא עוברים לידיהם. ובארגוני הטרור השונים הפכו את השכונה לסמל המאבק של תקופה זו.

כבר לפני מספר חודשים, עת צמחה המתיחות הביטחונית, ביקש ראש הממשלה מהיועמ"ש שיבקש מבית המשפט לדחות את הדיון בבתים אלו לאחר חודש הרמדאן, על מנת להקטין את החיכוכים. הבוקר (שני) הודיע היועמ"ש כי הוא, כמייצג המדינה, אינו הולך להתייצב להליך והוא משאיר את ההחלטה לבית המשפט העליון.

"לאחר עיון בכלל החומרים שהועברו ליועץ המשפטי לממשלה על ידי הצדדים, ולנוכח ההליכים המשפטיים הרבים שנוהלו ביחס למקרקעין שבמוקד המחלוקת במהלך השנים, לרבות בבית משפט נכבד זה, ולנוכח הקביעות העובדתיות והמשפטיות שנקבעו בהליכים אלה, הגיע היועץ המשפטי לממשלה לכלל מסקנה כי אין מקום להתייצבותו להליך בהתאם לסמכותו".

כאמור, המשמעות של אי התערבות הממשלה בהליך, משאירה את הדיון בתחום תביעות הקניין, כאשר גם הערבים המתגוררים במקום מודים כי אין להם הוכחת בעלות על השטח. ונראה כי לבית המשפט העליון לא תהיה עילה להורות על הישארותם במקום.

בתוך כך, במקביל למתיחות הנדל"נית במקום שהפכה לסמן של המתיחות הביטחונית בעת האחרונה, השבוע ביום חמישי אמורה להתקיים צעדת הדגלים, צעדה שגם היא נהפכה לסמל של הכרזת ריבונות בבירת ישראל, הכרזה שכפי שראינו בחודשים האחרונים נענית במטחי טילים מהדרום.

ואכן הבוקר הודיע ארגון טרור מרצועת עזה כי באם הצעדה תתקיים ויונפו דגלי ישראל ברחובות ירושלים ערי הדרום יופגזו שוב. לכל זה מתנקז גם המצב הפוליטי המורכב בארץ, והכנסתם של אנשי רע"מ לממשלה על ידי אנשי ימין, כאשר לכל ידוע כי הסלמה ביטחונית יכולה גם לפרק את השותפות הזו.

מתנועת שלום עכשיו נמסר: "הודעת מנדלבליט כי לא יתערב בהליך המשפטי סביב פינוי המשפחות הפלסטיניות מבתיהן בשייח ג'ראח היא ניסיון ציני לברוח מאחריות. נישול המשפחות הפלסטיניות במזרח ירושלים אינו סכסוך נדל"ני, וממשלת ישראל חייבת להציג לציבור ולבית המשפט מהי עמדתה בזמן שמאות משפחות נזרקות לרחוב על בסיס מערכת חוקים מפלה בין ישראלים לפלסטינים, ובפרט שממשלות קודמות היו מעורבות באופן פעיל בתהליך.

עד היום הקימה ישראל התנחלויות על אדמות שנגזלו מפלסטינים אך מעולם לא בוצע פינוי מאסיבי של משפחות מבתיהן כדי להחליפן במתנחלים בחסות הממשלה. זהו עוול נוראי שפוגע באינטרס הישראלי ואנו מצפים מבית המשפט העליון שלא לקבל את עמדת היועמ"ש ולדרוש מהמדינה להציג בפניו את עמדתה בנושא."

שמעון הצדיק שייח ג'ראח היועמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד