י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עליה דרמטית בשיח ההסתה

נבהלו? בשב"כ מבהירים: דברינו לא כוונו כלפי הימין

נציג השב"כ בוועדת חוץ וביטחון אמר הבוקר כי דברי ראש הארגון היו אך ורק על רק העלייה הדרמטית בשיח ההסתה ובחומרתו ברשתות. הנציג הוסיף והדגיש כי לראש השב"כ לא הייתה שום התייחסות לצד זה או אחר במפה הפוליטית

נבהלו? בשב"כ מבהירים: דברינו לא כוונו כלפי הימין
ראש השב"כ נדב ארגמן צילום: רועי אברהם/לע"מ

לאחר שדברי ראש השב"כ נדב ארגמן בשבת האחרונה פורשו כביקורת על מחאות אנשי הימין על ממשלת השמאל הנרקמת ונבנית, הבוקר (שני) בוועדת חוץ וביטחון הובעה ההכחשה.

נציג השב"כ בוועדה אמר הבוקר כי דברי ראש הארגון היו אך ורק על רק העלייה הדרמטית בשיח ההסתה ובחומרתו ברשתות. הנציג הוסיף והדגיש כי לראש השב"כ לא הייתה שום התייחסות לצד זה או אחר במפה הפוליטית.

בתוך כך אתמול בבוקר בעוד הוא עדיין מפעיל לחצים על חברי 'ימינה' להתנגד לממשלת השינוי, תקף הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות בני-עקיבא מזקני רבני הציונות הדתית, ב'רדיו קול חי' את ראש השב"כ נדב ארגמן.

"איפה הוא היה כשתקפו יהודים בלוד?, חודשים הפגינו מול בית ראה"מ ופתאום מכתב רבנים שאני ניסחתי, הופך להסתה? היעלה על הדעת שאומר לעשות משהו שכרוך באלימות פיזית או מילולית?".

בנוסף, תקף את הוצאת ההודעה בתוך השבת: "אני חושב שהממשלה שעומדת לקום תפגע בענייני דת ומדינה ובענייני הביטחון. אבל להגדיר את מה שכתבתי במכתב הרבנים כהסתה? מה היה בהול לראש השב"כ להוציא הודעה בשבת? קרה משהו בשבת?, בדמוקרטיה אפשר להביע דברים במכתב, כשם שאפשר להפגין חודשים ליד בית רה"מ", אמר הרב דרוקמן אתמול בסרטון שהופץ. "אין כאן שום הסתה ולא יעלה על הדעת שמדובר באיזושהי אלימות, בדרך דמוקרטית ניתן לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע את הקמת הממשלה הזו", הוסיף זקן רבני הציונות הדתית, שאף השתתף במחאה מול ביתו של חה"כ ניר אורבך.

מאוחר יותר אמר הרב דרוקמן ל'כאן 11' "יש לי קשר עם שב"כ, אם הם חושבים שאפשר לפרש את דברי כך, למה ראש השב"כ לא העיר לי? הייתי מוציא הבהרה".

כזכור, בעצם יום השבת יצא ראש השב"כ נדב ארגמן אומר בהודעה חריגה כי קיים חשש שהשיח ברשתות עלול להביא לפגיעה בנפש נגד גורמים פוליטיים. בתחילתה של ההודעה הבהיר ארגמן את חשיבות השמירה על חופש הביטוי: "מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי. זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית, יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות. זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית".

ארגמן העלה חשש כי גורמים מסויימים עשויים לפרש את הפרסומים ברשתות בצורה שאינה נכונה - ולפגוע בגורם פוליטי כזה או אחר. "כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו", אמר, "אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

"לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ, יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם - מוטלת אחריות כבדה בימים אלה. חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו", סיים נדב ארגמן.

שב"כ נדב ארגמן וועדת חוץ ובטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד