י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרשת 'עושק שחור'

הרב ברלנד הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון: ירצה מאסר בפועל

מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברנד, ירצה מספר חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הפרקליטות לסנגוריו | לפי הסדר הטיעון, מ-18 חודשי המאסר תנוקה השנה בה שהה בכלא | בדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי הודה הרב והורשע בשורה של עבירות עושק ומרמה

הרב ברלנד הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון: ירצה מאסר בפועל
הרב ברלנד בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרקליטות חתמה על הסדר טיעון עם פרקליטיו של הרב אליעזר ברלנד ובראשם עו"ד עמית חדד, שהואשם בעבירות של עושק ומרמה במסגרת פרשת 'עושק שחור'. לפי הסדר הטיעון, על הרב ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', יושתו 18 חודשי מאסר, זאת בניכוי הזמן ששהה בכלא ובמעצר בית. המשמעות: הרב ישהה במאסר חודש אחד בלבד. בנוסף, הוא יחויב לשלם למשפחות שנעשקו פיצוי על סך מאות אלפי שקלים.

עוה"ד עמית חדד, נועה מילשטיין ואביחי יהוסף ממשרד חדד רוט שנהר ושות', המייצגים את הרב ברלנד מסרו: "מצבו הבריאותי של הרב התדרדר בחודשים האחרונים, ולכן כדי לקצר את ההליך המשפטי, אשר גם לאדם בריא וצעיר איננו קל, הסדר הטיעון היה מתבקש. כתב האישום תוקן משמעותית. אנו שמחים שהמשפט הסתיים כפי שהסתיים".


עו"ד עמית חדד//צילום: רפאל מזרחי

כזכור, בתחילת השנה שעברה הוגש נגד הרב ברלנד כתב אישום חמור המייחס לו שורת עבירות של עושק ומרמה, זאת בעקבות מספר תחקירים שפורסמו בכלי התקשורת, בהם נראה הרב משדל חולים סופניים להעביר לו סכומי כסף גדולים, בטענה כי יציל אותם ממוות.

אישום אחר, מייחס לרב ברלנד עבירה של ניסיון שידול לאלימות. בד בבד עם הגשת כתב האישום, הוגשה לבית המשפט בקשה למעצרו עד תום ההליכים. במהלך שהותו בכלא קיימו חסידיו מחאות ברחבי הארץ ודרשו לשחררו.

בחודש אדר השנה, לאחר מספר ערעורים שהגיש עורך דינו עמית חדד, אפשר בית המשפט המחוזי בירושלים לשחרר את הרב ברלנד למעצר בתנאים מחמירים. אחד התנאים שסוכמו היה כי מאמיניו לא ידעו על דירת המסתור.

אלא, שכחודש לאחר מכן, מאות מחסידיו של הרב הגיעו לשהות בסמוך לדירת המסתור בה הוא שהה. לטענת התושבים, חלק מהחסידים התנהלו בצורה "בריונית" והטרידו את מנוחתם. כמה מהם סיפרו כי "התנחלו" להם בחצרות ובגגות הפרטיים. בעקבות האירועים, המועצה המקומית זכרון יעקב פנתה לפרקליטות מחוז ירושלים ודרשה להרחיקו מהיישוב.

 

 

הרב אליעזר ברלנד הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד