י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"החיבוק משמאל מבלבל"

משבר במועצה: ראשי המתנחלים נגד ראש מועצת יש"ע

בעקבות תמיכתו בקואליציית בנט-לפיד, עשרות ראשי רשויות ביהודה ושומרון פרסמו מכתב בו הם תוקפים את ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני, ומבהירים כי הוא לא מעמיד את הדברים על דיוקם: "ניתן לחשוב בטעות שזו עמדה רשמית של מועצת יש"ע, ולא היא" | בנוסף קראו לחה"כ אורבך: "אל תפנה עורף לציבור הלאומי"

משבר במועצה: ראשי המתנחלים נגד ראש מועצת יש"ע
דוד אלחייני צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד הוא מתלבט האם לתמוך בממשלת השינוי, היום (שני) חבר הכנסת ניר אורבך מ'ימינה' קיבל מכתב מעשרות ראשי המועצות בהתנחלויות, בו הם התנערו מהודעתו של ראש מועצת יש"ע.

עשרות ראשי הרשויות התייחסו לדברים של דוד אלחייני, ראש מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית ערבות הירדן, לפיהם הודיע כי הוא תומך בממשלת השינוי, וכי עוד כמה ראשי רשויות בתוך מועצת יש"ע תומכים בעמדתו.

"ביממה האחרונה יו"ר מועצת יש"ע הביע תמיכה בהקמת הממשלה החדשה ואף נפגש עמך בנושא זה", פתחו ראשי הרשויות ביו"ש. "ניתן לחשוב בטעות שזו עמדה רשמית של מועצת יש"ע או שזו דעתם של רוב ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, ולא היא".

ראשי הרשויות פנו לאורבך: "אנו, הח"מ, קוראים לך לא להפנות עורף לציבור הלאומי אלא להיות נאמן לערכיך, ערכים שבשמם פעלת בעשייה הציבורית ארוכת השנים ועל בסיסם התמודדת לכנסת".

"החיבוק משמאל ומהתקשורת הכללית מבלבל. נותן לרגע תחושת חמימות של אחדות מעושה, אך מסמה את העיניים מהאמת, על אף שהיא זועקת", הוסיפו.

"ניר, אחריות כבדה מונחת על כתפיך. אחריות על עם ישראל, על הזהות היהודית, על ארץ ישראל ומדינת ישראל", טענו והמשיכו, "יש קונה עולמו בשעה אחת. 'מי יודע אם לא לעת כזו הגעת למלכות'".

"אנו קוראים לך לקחת אחריות, לאזור אומץ ולהתנגד להקמת ממשלת העוועים הזו. להתנגד ולא להתפטר! בידיך הדבר! אנו מאמינים שבתוך תוכך אתה במקום הנכון", סיכמו.

בין החותמים על המכתב: ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן.

עוד חתמו: ראש מועצת עמנואל אליהו גפני, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצת בית אריה עופרים יהודה אלבוים, ראש מנהלת חברון הלל הורביץ, ראש מועצת אלקנה אסף מינצר ומזכ"ל אמנה זאב חבר (זמביש)

מועצת יש"ע ניר אורבך דוד אלחיאני מחנה השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד