כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חוששים ממבוכה

האחים המוסלמים מתנערים מרע"מ ומנסור עבאס

בתקשורת הערבית העוינת את תנועת האחים המוסלמים הנתמכת על-ידי קטאר ונשיא טורקיה ארדואן מנסים בימים האחרונים לקשר בין הארגון המוסלמי לבין מפלגת רע"מ. דובר הארגון מתנער

האחים המוסלמים מתנערים מרע"מ ומנסור עבאס
רויטרס

תנועת האחים המוסלמים הנתמכת על-ידי קטאר ונשיא טורקיה ארדואן מודאגים מפרסומים בעולם הערבי שקושרים את הארגון, בעל אידיאולוגיה שמטרתה להיטמע בעולם המערבי ולהנחיל את מורשתם, עם מפלגת רע"מ של מנסור עבאס, שכעת הופכת להיות חלק מהקואליציה בישראל.

טלעת פהמי, דובר מטעם תנועת האחים המוסלמים מבהיר ביממה האחרונה כי בין התנועה לבין תנועת רע"ם בראשותו של חבר הכנסת מנסור עבאס אין שום קשר אידיאולוגי או ארגוני. הדובר יצא נגד הניסיון של חלק מכלי התקשורת לעשות קישור בין תנועת רע"מ שהצטרפה לממשלת בנט – לפיד לבין האחים המוסלמים.

בימים האחרונים כלי תקשורת ערביים העוינים את האחים המוסלמים עוסקים בהרחבה בהצטרפות של רע"ם לממשלה ומנסים לקשר בין העומד בראשה, מנסור עבאס, לבין האחים המוסלמים כדי להביך את האחרונים.

פלסטינים רבים מותחים ביקורת חריפה על החלטת מפלגת רע"מ להצטרף לממשלת ישראל. רשת אל ג'זירה מצטטת כמה פעילים בולטים המתנגדים לכניסת רע"מ לממשלה, גם במחיר הבאת הישגים לערביי ישראל.

דיאנה בוטו, אנליסטית פוליטית ועורכת דין פלסטינית, אמרה לרשת אל ג'זירה כי מנסור עבאס "עשה את הטעות הגדולה וחשב שהוא יכול להיות מלך המלכים הישראלי. אמרה על החלטתו להצטרף לממשלה ולאור אמירתו של עבאס כי הוא עושה זאת "על מנת לשנות את איזון הכוחות הפוליטיים במדינה", את הדברים אמר לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני.

"הוא עזר לקואליציה בכך שהוא מצטרף אליה, אבל כפלסטינים זה לא התפקיד שלנו להיות ממליכי מלכים, אנו באופוזיציה במערכה הזאת, התפקיד שלנו זה להגן על הקהילה שלנו" אמרה דיאנה.

בוטו הוסיפה ואמרה כי עבאס ומפלגתו "לא ירוויחו דבר, כי הם יהיו חלק קטן מקואליציה רחבה ומסורבלת". עוד אמרה, כי "הרעיון שאיכשהו עבאס יצליח לגייס מספיק תמיכה להכניס חקיקה שתעמוד נגד חלק מהחקיקות הגזעניות שעומדות בפני הפלסטינים היא בדיחה" אמרה. "זה מצחיק, מאוד נאיבי ומגלה אי הבנה מהותית של הפוליטיקה והציונות בישראל".

מנסור עבאס מפלגת רע"מ האחים המוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד