י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"ברוך ה', יש וויז כשר"

הרבי מויז'ניץ על המכשירים הטמאים: "כמו מחבל שנכנס לביהמ"ד"

"הנכנס עם כלי טמא לבית המדרש, זה כמו מחבל שנכנס לביהמ"ד ויורה לכל עבר", זעק הרבי מויז'ניץ בסעודה שלישית. מה ענה הרבי לילדים שבאו להתלונן שאביהם מסתכל בכלי טכנולוגי טמא בבית? מה דינו של סרט מהבעל שם טוב הקדוש? וגם: מה הפולמוס סביב ה- Waze הכשר, כלי חשוב היום בנסיעות? 

הרבי מויז'ניץ על המכשירים הטמאים: "כמו מחבל שנכנס לביהמ"ד"
האדמו"ר מויז'ניץ בשבוע שעבר צילום: שוקי לרר

האדמו"ר מויז'ניץ ששהה בשבת האחרונה יחד עם תלמידי הישיבה בבני ברק, הקדיש את דברי התורה בסעודה שלישי למתקפה חריפה על מכשירי הטכנולוגיה המתקדמים. 

ל'בחדרי חרדים' הגיע התמליל המלא מדבריו של הרבי שנאמרו בחריפות ובהם הדרכות מעשיות כיצד לנהוג באם יש מישהו במשפחה שמחזיק מכשירים טכנולוגיים - טמאים. 

"אנחנו נמצאים בתקופה של ימות המשיח. זה תקופה קשה מאוד. צריך להתחזק באמונה, ובאהבת חברים, כל הכלים המשחיתים זה ממש מגפה", אמר הרבי מויז'ניץ, "חייבים להתבדל מהכלים. כבר התרעתי לפני כמה שנים כשהיה כינוסים גדולים בארץ ובחו"ל על הכלים הטמאים, כמה שצריך להיזהר מזה. זה בבחינת רוח שאינה מצויה".

"יש אנשים שיכולים ללמוד כל היום. אבל בלילה הם הולכים להסתכל בסרטים רח"ל, אפילו שהם כשרים וקל וחומר כשמסתכלים בכלי טמא". כאן זעק הרבי מנהמת ליבו: "יהודים שנכנסים לבית המדרש עם מכשיר טמא, זה ממש כמו שמחבל נכנס לבית מדרש ויורה, וצריך לצעוק הצילו, ככה זה נראה בדיוק כמו אלה שנכנסים עם כלי טמא לבית מדרש". 

"צריך לדעת שזה מזיק גם לאברכים שיש להם משפחות עם ילדים וכן לאנשים מבוגרים". כאן הרבי גילה לבחורי הישיבה וסיפר להם כי "ילדים באו אלי לשאול אותי כשהם נכנסים הביתה אצל ההורים ולאבא יש כלי טמא הם לא יכולים לראות ככה את אבא שלהם, הם שואלים מה לעשות? עניתי להם: "שלא יכנסו הביתה בכלל, ואין בזה בעיה של כיבוד אב ואם, הנשמה שלהם נשרפת רח"ל. אנשים אוכלים חריין (מרור) מכאלה דברים". 

הרבי הוסיף: "יש אנשים שאומרים שהם חייבים כלים כשרים, ויש להם הכשר כי הם צריכים את וויז (Waze) לדרכים, שאלתי איזה יהודי שמתעסק בטכנולוגיה למה אין לנו הוויז כשר? הוא ענה שברוך ה', יש כבר וויז כשר. אז כבר היום אין את הסיבה של ההוייז אז מה צריך מכשיר?, תהה הרבי.

וסיים הרבי את דבריו בכאב: "זה כואב. זה כואב זה כואב, אי אפשר להבין איזה חורבן זה עושה בכלל ישראל. חייבים לבקש ולהתפלל לקב"ה שיעזור לנו. אם בחור אומר לשני, בוא תראה סרט של הבעל שם הקדוש, גם זה אסור בשום פנים ואופן". 

הרבי מויז'ניץ מכשירים סלולאריים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד