י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ערכו חיטוי במקום

קמפיין אנטישמי במרוקו נגד השגריר הישראלי

פעילים מרוקאים פתחו בקמפיין הקורא לגירוש נציג ישראל ברבאט, דוד גוברין. כחלק מהקמפיין בעל גוון אנטישמי, פעילים אנטי ישראליים "ניקו" את המקום בו ביקר השגריר. הקמפיין צבר תאוצה ברשתות החברתיות במרוקו

קמפיין אנטישמי במרוקו נגד השגריר הישראלי
המרוקאים ניקו את המקום לאחר ביקור השגריר צילום: הטוויטר של השגריר

פעילים אנטי ישראליים השתתפו בקמפיין הקורא לגרש את שגריר ישראל במרוקו, הקמפיין החל לפני מספר ימים, תחת האשטג, "לגרש את נציג הישות הציונית", הקמפיין צבר תאוצה, כך מדווחים כלי תקשורת מקומיים.

הנציגות הרשמית של ישראל עדיין שוהה במלון ברבאט, ומשרד הקישור הישראלי עדיין לא נפתח בבירת מרוקו, אך הקמפיין נגד נוכחות ישראלית רשמית במדינה לא מתקבלת בברכה אצל כל התושבים.

הקמפיין נגד השגריר גוברין

במהלך שנועד להביע את חוסר אהדתם לנציגות הישראלית, פעילים אנטי ישראליים ערכו במקום בו ביקר השגריר דוד גוברין 'חיטוי', הפעילים ניקו את אתר החוף ליד העיר טנג'יר, שמולו האוקיאנוס האטלנטי מתחבר לים התיכון, לאחר שגוברין ביקר בו ופרסם תיעוד מהמקום.

הקמפיין הגיע לאחר גל סולידריות עם הפלסטינים, בעקבות המלחמה האחרונה בעזה, ומחאה נגד החלטת בית המשפט לאשר כניסת יהודים לדירות בשייח' ג'ראח בירושלים.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", שר החוץ המרוקני אמר על הסוגיה הפלסטינית אמר כי כינון היחסים המלאים עם ישראל לא יהיו על חשבון הסוגיה הפלסטינית או על חשבון השלום. להיפך זה יסייע לשלום וליציבות במזרח התיכון וזה מה שהיא עושה כעת. הוא ציין כי העמדות של מרוקו תמיד היו ברורות: "כשמלך מרוקו אמר שאנחנו בעד פתרון שתי המדינות זה אומר שאנחנו מכירים במדינת ישראל. זה עוד משנות תשעים כיוון שזה דבר הגיוני".

הוא הביע תקווה שממשל ביידן ימשיך באותה מדיניות של ממשל טראמפ בתשובה לשאלה האם יש חשש מהממשל החדש ישנה את ההחלטה. לדבריו, לארצו יש יחסים איתנים עם ארצות הברית וההודעה של ממשל טראמפ היא התפתחות שתקל על פתרון סוגיית סהרה המערבית.

 

דוד גוברין מרוקו אנטישמיות שייח ג'ראח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד