י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התפקידים והתארים החדשים

ההסכמים הקואליציוניים חושפים את הגזירות העתידיות בנושאי הדת

אמש נחשפו ההסכמים הקואליציוניים, לפחות חלקם וכבר הם מצליחים להדאיג ולהלחיץ את המפלגות החרדיות. מפלגות 'מרצ' ו'העבודה' חתמו התחייבות לקידום נישואים בניגוד ההלכה, תח"צ בשבת ואגף מיוחד לרפורמים במשרד התפוצות | באשר לצירוף החרדים, הסאגה מסובכת

ההסכמים הקואליציוניים חושפים את הגזירות העתידיות בנושאי הדת
בנט/לפיד/סער צילום: צלמי פלאש 90

ממשלה טרם הושבעה וכבר הערב (שני) ניתנה הצצה להסכמים הקואליציוניים שיקבעו את פעולות הממשלה העתידית, ובראשם תהייה כמה זמן ואם בכלל הממשלה תוכל לשרוד, כשההסכמים שנחתמו בין יש עתיד לסיעות גוש השמאל מלאים בגזירות נגד עולם התורה והדת היהודית.

מתוך ההסכמים שנחתמו מול מפלגות 'מרצ' ו'העבודה', יחוקק חוק לקידום נישואים נגד ההלכה, וכן תחבורה ציבורית בשבת, חידוש מתווה הכותל, אגף רפורמי במשרד התפוצות שיעניק לרפורמים תקציבי עתק, וחוקים נוספים בנושאי הרבנות והכשרות.

ההסכם צפוי להיות בנוי בהסכם גג בין ימינה ליש עתיד שיחלקו את תפקיד ראש הממשלה ברוטציה, שלכל אחת זכות וטו בהעלאת נושאים על סדר היום. הממשלה תהיה פריטטית בהצבעות במליאת הממשלה ובוועדות השרים השונות.

בהסכם הגג שנחתם בין ימינה ליש עתיד נקבע כי צירוף סיעות נוספות לקואליציה לאחר הקמת הממשלה, תיעשה בהסכמת ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, אלא שבהסכמים בין יש עתיד לשאר סיעות נדרשת הסכמה של כל הסיעות לצירוף מפלגות נוספות.

הסעיף שנותן תקווה לחרדים קובע כי במליאת הממשלה ובוועדות השרים יידונו נושאים שהעלאתם תיקבע בהסכמה ע"י ראש הממשלה המכהן וראש הממשלה החליפי, כאשר לשניהם תעמוד זכות וטו הדדית, בתקווה שבנט יעצור את החוקים נגד הדת.

אולם הסעיף הראשון שימומש, הוא סיכום בין ראשי המפלגות כי תוקם מיד עם הקמת הממשלה, חקירה הממלכתית לחקר אסון מירון בראשות שופט עליון, מהלך שגם כן מדאיג את הח"כים החרדים. יצוין כי מדובר בדרישה שהכניסה סיעת 'כחול לבן' להסכמים הקואליציוניים.

לצד נושאים אלה ישנם גם חידושים בנושא התפקידים: יו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ ויו"ר תקווה חדשה שר המשפטים גדעון סער יישאו בתואר "סגן ראש הממשלה". 

מסגרת הממשלה תיקבע כך: 27 שרים יכהנו, 6 סגני שרים, ועוד לפחות 6 חברי כנסת חדשים שיכנסו לתפקיד במסגרת החוק הנורבגי שיורחב משמעותית.

בעקבות פרסום ההסכמים הקואליציוניים ובהם סעיפים מול סיעת מרצ, העבודה וישראל ביתנו, שיפגעו קשות בנושאי הדת, במפלגת 'ימינה' מרגיעים את החרדים ומוסרים: "ההסכמים הקואליציוניים של הסיעות השונות לא מחייבות את ימינה. לימינה זכות וטו בדת ומדינה".

 

הסכם קואליציוני ממשלת בנט לפיד תחבורה בשבת נישואין אזרחיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד