י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרשת השחיתות במשרד הבריאות

פרקליטיו של מוטי בבצ'יק טוענים להפרת זכויותיו: "לא ידע במה הוא חשוד"

עורכי דינו של מוטי בבצ'יק שנעצר אתמול טוענים כי המשטרה מונעת ממנו זכויות עצור בסיסיות וכי הוא לא עודכן על מה נעצר - בניגוד לנהלים | עוד לטענתם, הם אינם מורשים לפגוש את מרשם למרות שהוא דרש זאת מספר פעמים מהמשטרה

פרקליטיו של מוטי בבצ'יק טוענים להפרת זכויותיו: "לא ידע במה הוא חשוד"
מוטי בבצ'יק צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

עורכי דינו של מוטי בבצ'יק, עוזרו הבכיר של השר יעקב ליצמן שנעצר אתמול (ראשון) במסגרת פרשת השחיתות במשרד הבריאות, טוענים כי המשטרה מונעת ממנו זכויות עצור בסיסיות וכי הוא לא עודכן על מה נעצר - בניגוד לנהלים. בנוסף, טוענים עורכי הדין כי הם אינם מורשים לפגוש את בבצ'יק למרות שהוא דרש זאת מספר פעמים.

לאור הטענות, פרקליטיו של מוטי בבצ'יק, עורכי הדין עמית חדד, נועה מילשטיין ומיכל רוזנבוים, פנו במכתב בהול למשטרת ישראל בדרישה לאפשר להם לפגוש אותו, זאת לאחר שלטענתם יחידת להב 433 מנעה ממנו את הזכות להיוועץ עם עורך דין ו"בכך פגעה באופן מהותי את זכויותיו", כלשונם.

"מרשנו הינו עובד ציבור מסור שמשקיע את כל מרצו וזמנו לטובת מדינת ישראל ואזרחיה", נכתב במכתב ששיגרו עורכי הדין. "אמש, בשעות הבוקר המוקדמות מאוד, נעצר מרשנו. עוד בטרם החלה חקירתו ניתנה לנו האפשרות לפגוש במרשנו, ואולם בשלב זה לא הייתה משמעות למפגש שכן מרשנו כלל לא ידע במה הוא חשוד ומה הטענות שנחקרות בעניינו", כתבו הפרקליטים עמית חדד, נועה מילשטיין ומיכל רוזנבוים.

"למרות שנעצר בשעות הבוקר המוקדמות, מרשנו נחקר אמש במשך פחות משעה ונלקח להארכת מעצר בעניינו. בטרם החל דיון המעצר, ניתנה לנו האפשרות לפגוש במרשנו למשך דקות בודדות בחניון בית המשפט ללא כל פרטיות. גם בשלב זה לא ידע מרשנו במה הוא חשוד ומה הטענות העובדתית שנחקרות בעניינו. בנסיבות אלה, בהן לא ידע מרשנו בגין מה הוא נעצר ונחקר, לא יכולנו לספק למרשנו ייעוץ כלשהו", נכתב על ידי הפרקליטים.

הפרקליטים ציינו כי "החלטתם לא לאפשר לנו לפגוש במרשנו במהלך החקירה, הגם שלמיטב הבנתנו הוא דורש זאת שוב ושוב, מהווה פגיעה אנושה בזכותו הבסיסית ביותר של מרשנו להיוועץ עם עורך דין. התנהלותכם זו פוגעת בזכותו של מרשנו להליך הוגן ומטילה צל כבד על החקירה".

עורכי הדין קובעים כי "החלטתכם למנוע ממרשנו לממש את זכותו להיוועץ עם עורך דין עשויה בסופו של יום להוביל גם לפסילת כל ההודעות שנגבו ממרשנו עד כה, ובכך יפגעו לא רק זכויותיו של מרשנו אלא גם חקר האמת ואמון הציבור ברשויות אכיפת החוק".

כזכור, אתמול פשטה המשטרה על בתיהם ומשרדיהם של מספר חשודים במסגרת פרשת השחיתות שהפכה לגלויה. במסגרת הפרשה נעצרו האסטרטג והעיתונאי מנחם גשייד, עוזרו הבכיר של שר השיכון יעקב ליצמן מוטי בבצ'יק, הלוביסט ארז גיל הר, מנכ"ל חברת 'פוליסי' ואבי דצינגר מנכ"ל חברת התרופות 'רוש'. בפרשה נחקרו באזהרה גם בכירים ובכירים לשעבר בחברת תנובה.

לפי החשד, העצורים בפרשה ניסו לקדם הטבות הטבות רגולטוריות לחברת תנובה ולחברות נוספות. בין היתר, לפי החשד, קיבל בבצ'יק שוחד באמצעות העברת כספים לעמותות הקשורות אליו, בתמורה להקלה בסימוני הבריאות על מוצרי חברת תנובה

בבית משפט השלום בראשון לציון התקיים אתמול הדיון בהארכת מעצרם של החשודים. בהסכמת הצדדים הוארך מעצרם של שניים מהחשודים עד היום ושניים נוספים עד מחר, אז ישוחררו למעצר בית.

ממשטרת ישראל נמסר: בניגוד מוחלט לנטען, צוות החקירה מבצע את החקירה במקצועיות תוך שמירה על זכויות החשודים והנחקרים בהתאם להוראות החוק. כראייה לכך, החשוד נפגש עם עו"ד מספר פעמים מאז מעצרו אמש וזאת בהתאם לשיקולי צוות החקירה כמקובל, נדגיש כי זכות ההיוועצות של החשוד לא נפגעה כלל.

פרשת שחיתות משרד הבריאות מוטי בבצ'יק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד