י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אין ביקוש

גרמניה תטיס את הבירה הצבאית בחזרה הביתה מאפגניסטן

למעלה מ-60,000 פחיות בירה ומאות בקבוקי יין ושמפניה נמצאים במחנה מרמל ליד מזר-אי-שריף בצפון אפגניסטן. דוברות צבא גרמניה הודיעה כי קבלן אזרחי יטיס אותם חזרה לגרמניה לפני עזיבת הכוחות הגרמנים האחרונים

גרמניה תטיס את הבירה הצבאית בחזרה הביתה מאפגניסטן
חביות בירה צילום: unsplash

גרמניה הודיעה כי תטיס מעל 22,500 ליטר בירה מאפגניסטן, על רקע עזיבת כוחות נאט"ו את אפגניסטן, מפקדים אסרו לאחרונה על שתיית בירה, על רקע אלימות הולכת וגוברת במדינה המוסלמית לקראת הנסיגה.

צבא גרמניה נתקע עם מלאי עצום של בירה באפגניסטן, לאחר שהם לא הצליחו למכור את האלכוהול כי למוסלמים אסור לצרוך אלכוהול. דוברת צבא גרמניה כריסטינה רוטי מסרה אתמול (שני) כי נמצא קבלן אזרחי שיחזיר את המשקאות לגרמניה.

באפריל האחרון הודיע ​​נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי כוחות ארה"ב יעזבו את אפגניסטן ב-11 בספטמבר 2021. דבר שגרר תגובה דומה מבעלי ברית נאט"ו שהודיעו כי ילכו בעקבותיו.

מאז חל גידול באלימות ברחבי אפגניסטן. הממשלה המקומית, ארה"ב ונאט"ו מאשימים את הטאליבן בהפרת ההסכם בינם לבין ארה"ב. העיתון 'דר שפיגל' הגרמני דיווח כי לחיילי גרמניה היה עודף עצום של אלכוהול בבסיסיהם במדינה, שכן לחייליהם מותר בדרך כלל שתי פחיות בירה ביום, או כמות דומה של אלכוהול אחר.

בגרמניה יש יותר מ-1,100 חיילים שעדיין נמצאים באפגניסטן. כ-59 מחייליה מתו במדינה מאז תחילת הסכסוך ב-2001.

גרמניה אפגניסטן בירה פחיות בירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד