י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברקע עזיבת ארה"ב

הטליבאן "מרגיע" את האפגנים שסייעו לאמריקנים

צבא ארה"ב וכוחות נאט"ו כבר נמצאים בשלבי יציאה סופיים מאדמת אפגניסטאן אך אלפי סייענים, מתורגמנים ומאבטחים אפגניים נותרו מאחור, נתונים לחסדי הטליבאן שחזר לשלוט במדינה

הטליבאן "מרגיע" את האפגנים שסייעו לאמריקנים
לוחמים באפגניסטן צילום: pixabay

אפגנים רבים שעבדו כמתורגמנים, מאבטחים ונהגים, או שעזרו בדרכים אחרות לשגרירויות זרות באפגניסטן, ולקחו חלק במשימות של צבאות זרות במדינה, ביקשו לעזוב או כבר עזבו את אפגניסטן מחשש לחייהם לאחר שהטאליבן חוזר לשלוט, מי שנשאר מתלונן על איומים.

אזרחים באפגניסטן שעבדו עם כוחות זרים, "יכולים להישאר באפגניסטן לאחר עזיבת חיילי נאט"ו, והם לא צריכים לחשוש" כך "הרגיע" הטליבאן. אך רבים מחפשים לעזוב את המדינה השבורה מחשש לפגיעה בחייהם. הדברים מגיעים לאחר שארה"ב וכוחות נאט"ו ערוכים כבר בשלבי עזיבת אפגניסטן, והמקומיים ששיתפו פעולה חוששים לחייהם.

הטליבאן הודיע ביום שני כי אפגנים שסייעו לכוחות זרים במדינה בעשרים השנים האחרונות "לא יהיו בסכנה כלשהי" כל עוד הם מגלים "חרטה". אך הצהרת הטאליבן מגיעה עם איומים מוסתרים בין מילות ההרגעה. הם הזהירו כי "מקומיים לא צריכים לנטוש" את המדינה, אך אסור להם לעסוק בפעולות כאלה בעתיד".

לא ברור כיצד מי שעבד עם צבאות זרות באפגניסטן עשוי לגלות "חרטה" הולמת בעיני הטליבאן. במהלך 20 השנים האחרונות נהרגו ועונו מתרגמים אפגניים רבים ועוזרים אחרים לקהילה הבינלאומית ולכוחות הביטחון.

שגרירות ארה"ב בקאבול מטפלת ב-18,000 אשרות כניסה לארה"ב עבו אפגנים המבקשים יציאה מהמדינה בגלל שעבדו עם האמריקאים. למספר מדינות כולל גרמניה ובריטניה יש תוכניות דומות כדי לעזור לסייענים האפגנים שלהם לעזוב את אפגניסטן.

אומיד מחמודי, מתורגמן שעבד עם כוחות ארה"ב בין השנים 2018-2020, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, "הטאליבן לא יסלח לנו. הם יהרגו אותנו והם יערפו לנו את הראש". הטליבנים מתייחסים לאפגנים כמו מחמודי כ"בוגדים"ו "עבדים" של הכוחות הזרים באפגניסטן.

אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד