ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

יום כפרה? יוצרי המוזיקה לא סולחים לצורבי הדיסקים

יוצרים ומפיצים במוזיקה החסידית חברו לכתיבת מודעה חריפה: "לא מוחלים ולא סולחים למי שיצרוב, ישכפל או יעתיק את המוזיקה שלנו או ישתמש שלא בהסכמתנו" • בין החתומים: אלמנת המלחין ר' משה גולדמן ז"ל • ויש פתח למי שמבקש לשוב בתשובה

לא סולח. חיים בנט  ארכיון: מנחם הלוי
לא סולח. חיים בנט ארכיון: מנחם הלוי

יוצרי המוזיקה החסידית מנסים להיאבק זה זמן רב בתופעת הצריבות וההורדות באינטרנט - הפוגעות בפרנסתם. ערב יום הכיפורים, הם מחליטים לצאת במודעה יוצאת-דופן, שמטרתה להבהיר את חומרת העניין.

בעיתונים החרדיים פורסמה הבוקר (ה') מודעה, עליה חתומות החברות המפיצות את תקליטורי המוזיקה החסידית. במודעה נכתב כי הם אינם סולחים לצורבים - אלא אם כן יימנעו מעתה ואילך מהתופעה הגובלת באיסור גזל.

וכך נכתב במודעה: "הננו בזה להבהיר את דעתנו לגבי צריבת התקליטורים והעתקת מוזיקה בכל דרך שהיא, כולל הורדות ממקומות שונים או להשתמש במוזיקה צרובה בנגנים או בכל צורה אחרת, כי ידוע שזה אסור על-פי גדולי דורנו (האיסור המוחלט מובא בספר 'עמק המשפט') וכן על-פי החוק הבינלאומי".

"הננו לפרסם בחוצות", מדגישים החותמים, "כי אנו אוסרים בכל תוקף לצרוב, לשכפל, להעתיק את המוזיקה בכל דרך שהיא בין למכירה ובין לשימוש עצמי. אנו מודיעים בזה שאנחנו לא מוחלים ולא סולחים לכל מי שיצרוב, ישכפל או יעתיק את המוזיקה שלנו או ישתמש במוזיקה שלנו שלא בהסכמתנו"

החותמים רומזים בסוף המודעה בנימה אופטימית, כי הם נותנים פתח למי שמבקש בתשובה בערב יום הכיפורים: "יהודי יקר, בוודאי מהיום תקיים 'ואהבת לרעך כמוך' – מה דעלך סאני לחבריך לא תעביד".

על המודעה חתומות חברות ההפצה המובילות, ובהן 'לחיים הפקות', 'גרינטק', 'חזק', 'מלכות וקסברגר', 'גל-פז', וכן היוצרים המוזיקליים ר' חיים בנט, ר' יוסף משה כהנא, מנדי ורדיגר, ואלמנת המלחין החסידי הרה"ח ר' משה גולדמן ז"ל, שנפטר אך לפני חודשים אחדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד