ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

יום של התרסקות במניות הגז והנפט

הודעת משרד התשתיות על הקפאת אישורי הבקשות להעברת זכיונות חיפוש נפט וגז, זאת בעקבות גל העסקות והעברת הזכויות בתחום שבוצעו לאחרונה, גררה את חברות הנפט והגז ליום של מימושים • יתכן כי כמה מהעסקאות שכבר נחתמו יבוטלו למפרע

קידוח גז בים
קידוח גז בים

הודעת משרד התשתיות על הקפאת אישורי הבקשות להעברת זכיונות חיפוש נפט וגז, זאת בעקבות גל העסקות והעברת הזכויות בתחום שבוצעו לאחרונה, גררה את חברות הנפט והגז ליום של מימושים.

ספן צנחה בעקבות ההודעה בלמעלה מ-50%, הזדמנות ישראלית צונחת ב-17%, רציו ממשיכה את ההתדרדרות מהשבוע האחרון, למרות שעם סיום המסחר התייצבה המניה של רציו עם עליה קלה של 4%.
חברות נוספות שהושפעו מההודעה ונפלו: שמיר השקעות צנחה ב-14%, מודיעין, ישראמקו ודלק קידוחים בכ-3% כל אחת.

בעקבות הצעד של משרד התשתיות פנתה הרשות לניירות ערך לחברות הנפט והגז בבקשה להוציא הודעת הבהרה למשקיעים כיצד תשפיע עליהם ההחלטה.

בנוסף, מתברר כי משרד התשתיות שוקל להחיל את ההחלטה באופן רטרואקטיבי ולבטל כמה מהעסקאות האחרונות שכבר בוצעו, בהם רכישת 10% מרשיונות פלאג'יק על ידי הזדמנות ישראלית, רכישת 10% משרית על ידי שמיר השקעות ו-10% על ידי ספן.

ספן כבר הנפיקה הודעה לציבור בנושא, כי ספק אם העסקה שנערכה עם שרית אכן תצא לפועל.

במקביל, סערה חדשה בפתח שוק הנפט, כאשר ועדת ששינסקי עשויה להודיע על המלצה לממשלה לגבות תמלוגים השווים לסך ההכנסות באתרי הקידוח הקיימים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד