י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשש מהסלמה

הקבינט המדיני ביטחוני ידון בקיום מצעד הדגלים

שר הביטחון בני גנץ והיועץ המשפטי לממשלה החליטו להעביר את הדיון באשר לקיום מצעד הדגלים - לקבינט המדיני ביטחוני שיכריע בסוגיה | הדיון הלילי שכינס ראש הממשלה הסתיים ללא תוצאות | חשש במערכת הביטחון: קיום המצעד בעיר העתיקה יוביל להסלמה

הקבינט המדיני ביטחוני ידון בקיום מצעד הדגלים
מצעד הדגלים צילום: Zack Wajsgras/Flash90

הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס היום (שלישי) בכי לדון בקיום 'מצעד הגדלים' ביום חמישי בירושלים, זאת לאחר שהישיבה הביטחונית שנערכה אמש הסתיימה ללא תוצאות. החשש במערכת הביטחון כי המצעד יוביל להסלמה בירושלים ואף עלול להוביל לחידוש הלחימה ברצועת עזה.

במהלך הדיון שהתקיים הלילה בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון, השר לביטחון פנים, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמות ועל כן קבע היועץ המשפטי לממשלה כי ההחלטה תעבור לקבינט. המשטרה צפויה להציג מספר חלופות לקיום המצעד.

במשטרה, כזכור, סירבו לאשר את קיום המצעד במתווה שדרשו המארגנים. אתמול במהלך ישיבה שהתקיימה בין המשטרה למארגנים, הודיעה המשטרה באופן רשמי כי לא תאפשר את קיומו. מאוחר יותר הבהירה המשטרה  כי תאפשר את קיום המצעד במתכונת שונה מהתכנון המקורי, כך שהא לא יעבור במקומות שעלולים להוביל למתיחות.

בסיום הערכת מצב ובפגישה שנערכה הבוקר, שוחחו נציגי משטרת ישראל עם המארגנים, והודיעו להם כי מועד ומתווה הצעדה יתואמו בין הגורמים. ולאחר שאלו יסוכמו בין הצדדים, משטרת ישראל תעביר את המלצתה לדרג המדיני בהתאם", נמסר אתמוך מהמשטרה.

"כפי שהובהר כבר", הוסיפו במשטרה, "במתווה הנוכחי ובתאריך שהוצג, האירוע אינו מאושר. במידה ויוחלט על ידי המארגנים לשנות את המתווה ו/או מועד הצעדה, הנושא ייבחן כמקובל".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות את החלטת המשטרה ואמר כי מדובר כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס. "מפכ"ל המשטרה לא מסוגל להגן על צועדים ברחובות ירושלים עם דגלי ישראל ולא מסוגל להגן על תושבי לוד, רמלה ועכו היהודיים", אמר סמוטריץ.

 

קבינט מצעד הסלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד