כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הפרשה המסתורית

הורי הקצין שמת הוכנסו לחדר בקריה והוכו בהלם

פרשיית מותו של קצין צה"ל בתא הכלא הצבאי ממשיכה להסעיר כשהרבה מהפרטים עדיין אסורים בפרסום. אמש קיבלו ההורים טלפון מעורך דינם שזימן אותם לקריה בת"א, שם הוכנסו לחדר ונחשפו לראשונה לפרטי כתב האישום

הורי הקצין שמת הוכנסו לחדר בקריה והוכו בהלם
הקריה בתל אביב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הפרשה המסתורית בה מצא את מותו קצין צה"ל בכלא צבאי ממשיכה להיות באפלה מפאת הצנזורה הצבאית. אמש (שני) פורסמו מספר פרטים אודות כתב האישום החמור שמיוחס לו ולפיו הוא פגע מאוד בביטחון המדינה, אך בצה"ל מסתייגים ואומרים כי לא ניהל קשר עם סוכן זר או העביר מידע סודי למדינת אויב. כמו"כ בצה"ל טוענים שמניעיו לא היו כלכליים.

פרסומים זרים שאמינותם מוטלת בספק, חושפים פרטים נוספים על הפרשה החמורה, שפרטיה כאמור לוטים באפילה מטעמי צנזורה ולכן לא ניתן לפרסמם.

אתמול (שני) לפני הצהריים צלצל הטלפון בבית הוריו של קצין המודיעין, שמצא את מותו במתקן כליאה צבאי. על הקו היה עו"ד בני קוזניץ, סנגורו של בנם המנוח, שביקש מהם להגיע לבסיס הקריה בתל־אביב. הוריו של הקצין עשו דרכם אל הקריה, כשהם כואבים ונסערים.

עם הגיעם הם הוכנסו לאחד החדרים, שם יחד עם עו"ד קוזניץ נפגשו ההורים עם נציגי התביעה הצבאית, שהציגו בפניהם לראשונה את כתב האישום שיוחס לבנם, לאחר שצונזרו ממנו פרטים מסוימים שעלולים לפגוע בביטחון המדינה.

ההורים השכולים שמעו שמעשיו של בנם, שבגינם נעצר לפני כתשעה חודשים, פגעו פגיעה חמורה בביטחון המדינה. על פי הערכה הקצין שם קץ לחייו, אולם על גופו לא נמצאו סימני חבלה חיצוניים, וכעת החוקרים ממתינים לקבלת תוצאות הנתיחה הסופיות.

בשיחה שקיים לפני כמה ימים עם "ידיעות אחרונות" אמר אביו של הקצין: "איבדנו את הבן הצעיר שלנו ואפשר להבין כמה זה קשה ונורא. היה לנו בן מוכשר מאוד".

"הוא היה תלמיד מצטיין, חכם מאוד, בעל יכולת חשיבה מדהימה", סיפר אדם קרוב למשפחה, "סיים את לימודיו באוניברסיטה בגיל מאוד צעיר, ועבד בחברות היי־טק. כל העתיד היה פרוש לרגליו, אבל הכל הסתיים בדרך נוראית".

הקריה כלא צבאי צנזורה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד