י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נסתם הגולל - דוהרים להשבעה

הושגה האצבע ה-61: ניר אורבך הודיע כי יתמוך בממשלת האחדות

אם עד עתה היה נראה כי קיים סיכוי כלשהוא כי ממשלת האחדות של מחנה השינוי תטורפד, הרי שהבוקר מצהיר הח"כ המתנדנד ניר אורבך, כי הוא מעניק את תמיכתו לממשלה העתידית ובכך קואליציית בנט-לפיד יוצאת לדרך | מוקדם יותר הודיע יו"ר הכנסת כי ההשבעה תתקיים ביום א'

הושגה האצבע ה-61: ניר אורבך הודיע כי יתמוך בממשלת האחדות
ניר אורבך צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר שבוע של התלבטות, חבר הכנסת. ניר אורבך מודיע היום (שלישי) סופית כי הוא צפוי לתמוך בממשלת האחדות שתושבע ביום ראשון בכנסת, כשבכך יושג האצבע ה-61 לתמיכה בכנסת.

"החלטתי לסיים את התיקו בפוליטיקה הישראלית. החלטתי להצביע בעד ממשלת האחדות", כתב אורבך ופירט, "אני צועד בדרך הזו לא בלב שמח או בנפש חפצה, אני צועד בדרך הזו דווקא בגלל שהיא לא ברורה, אבל עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. עם הנצח מפחד מהתיקו".

בדבריו נימק אורבך את החלטתו במשבר הפוליטי המתמשך "נדמה כי הגענו לתיקו הזה כי שכחנו מאין באנו ולאן אנו הולכים ולפני מי אנחנו עתידים לתת דין וחשבון. אחרי תיקו בלתי נגמר בשלה השעה לנסות לנסח מחדש את אתגרי החזון הציוני, את המכנה המשותף של החברה בישראל בשנים הבאות".

בפוסט תקף אורבך את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' וציין כי "בתוך חברת המופת הזו לציונות הדתית, על ערכיה הנצחיים של עם, תורה וארץ, צריך להיות מקום מרכזי. לצערי גם הציונות הדתית הפוליטית ממנה באתי זאת שידעה לשתף פעולה עם ימין וגם עם שמאל איננה עוד, היא נוכסה ע"י כוחות שאינם מייצגים אותי או את הקהילה ממנה באתי".

"לצערי אין חוט המקשר בין הציונות הדתית הממלכתית לבין מפלגת הציונות הדתית", הוסיף ותקף את בצלאל סמוטריץ׳ "זו לא דרכנו. זו לא דרכי. זה לא בית המדרש שלי".

על החלטתו לתמוך בממשלה השינוי, כותב אורבך, "לא סוד הוא שהעדפנו ופעלנו להקמת ממשלת ימין. אני מגיע מהימין האידיאולוגי ושם אני מתכוון אי"ה לפעול. בהמשך למאמצים שממושכים של חברי נפתלי בנט להקים ממשלת ימין, אני עד הימים האחרונים עשיתי ככל שביכולתי בשביל שתוקם, כולל פעולה אקטיבית שאף ח"כ מהימין לא עשה. אבל לא לעת הזאת הגעתי למלכות. זוהי ככל הנראה קריאת השכמה. כי מדינת ישראל והחברה הישראלית יצליחו להתקיים פה רק אם נחזור לבסיס".

כדי להסיר ממנו לחץ כתב אורבך "הממשלה החדשה שתקום היא ממשלה שמטרתה לנסות ולחבר ביננו, שנדאג אחד לשני, שנכבד אחד את השני, ממשלה שתוכל להעביר תקציב, לדאוג לאזרחים שלה ולצרכים שלהם, לראות אותם ולשים אותם במרכז. ממשלה שתיתן מענה לתושבי לוד, רמלה, עכו ושאר הערים המעורבות בזמן אמת, שתדע להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. שתדאג לכבד את האחר גם אם הוא חושב אחרת".

"בין ערעור המדינה ובין ממשלה שנשענת על מנסור עבאס בחרתי במה שנראה בעיני כטובת המדינה. כדי שלא נגיע להתפרקות- אנחנו לוקחים אחריות. כדי שלא תמשיך ההתפוררות אנחנו נוהגים בממלכתיות. אלו הערכים שעליהם גדלתי", סיים אורבך את דבריו שהפכו למשמעותיים ביותר כח"כ אחד על כתפיו הוקמה הממשלה.

ניר אורבך השבעת ממשלה מחנה השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד