כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעקבות 'שומר החומות'

כווית: עונש כבד יוטל על בעלי קשרים עם ישראל. צפו

בכווית אושר חוק בפרלמנט שמטיל עונשים כבדים על מי שמנרמל את היחסים עם ישראל. על פי החוק הכוויתי, ישראל נחשבת כמדינה עוינת, ונאסר על אזרחי המדינה לחתום עמה הסכמים כלכליים

כווית: עונש כבד יוטל על בעלי קשרים עם ישראל. צפו
הפרלמנט בכווית צילום: צילום מסך

הפרלמנט של כווית אישר הצעת חוק עקרונית שמטילה עונשים כבדים על כל מי שמנרמל את היחסים עם ישראל ומקיים עמם קשרים. העונש כולל מאסר וקנס כספי. האסיפה הלאומית של כוויית (הפרלמנט) אישרה פה אחד טיוטת חוק האוסרת "על נורמליזציה עם הכיבוש הישראלי".

נשיא המועצה, מרזוק אל-גאנים, אמר בהצהרה כי "צעד זה הוא מסר חדש של עמדת כווית שנאמרת בישיבת הממשלה והאסיפה הלאומית, על הצורך לגנות בעוצמה את התוקפנות הציונית וכל פשעי הכיבוש בירושלים, ברצועת עזה, בגדה המערבית ובתוך פלסטין".

על פי החוק הכוויתי, ישראל נחשבת כמדינה עוינת, ונאסר על אזרחי המדינה לחתום עמה קשרים כלכליים, או לקיים קשרים עם אנשים המתגוררים בישראל. מי שמפר את החוק יכול לקבל עונש של מאסר בפועל של בין חמש לעשר שנים, וקנס כספי.

אל-גאנים אמר לרשת אל ג'זירה: "אני והדור שלי למדנו שפלסטין היא כבושה, אל-אקצה תחת כיבוש, הישות הציונית היא אויב, וההתנגדות הפלסטינית היא כבוד, גדלנו על העקרונות האלה ואנחנו נמות עליהם".

אל-גאנים התלונן כי "העולם הערבי אינו ממלא את חובתו כלפי ההתקפות הישראליות על ירושלים, האתרים הקדושים והעם הפלסטיני". אל-גאנים אמר כי שוחח עם איסמעיל הנייה מראשי החמאס ואמר לו, כי "כווית עומדת איתם בלב ובנפש", הוא הביע את רצונו שהסכסוך הפנים פלסטיני בין פתח לחמאס יסתיים.

‏רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11, שוחח עם אשת התקשורת הכוויתית, פג'ר א-סעיד, שבמהלך אמיץ מצידה ביקרה בחריפות את הניסיון של הפרלמנט במדינה המפרצית להלך אימים על כל מי שתומך בנרמול עם ישראל (כמוה) באמצעות חוק חדש בעקבות המבצע בעזה והתסיסה בירושלים. היא אמרה כי זה חוק פופוליסטי לחלוטין, שנועד להסחת דעת מבעיות אחרות שיש בכווית.

היא אמרה כי היא לא חוששת להיעצר בכווית, היא העבירה ביקורת על איסמעיל הנייה שהסתובב כמו טווס בקטאר בזמן הלחימה בעזה. ושאלה איך הוא יכול להסתובב ולישון במיטה נוחה בזמן שאזרחי עזה חיים תחת הפגזות.

כווית שומר החומות איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד