י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הציר האנטי-איראני

כלי תקשורת במפרץ מותחים ביקורת קשה על חמאס

ביקורת קשה בסעודיה ובאיחוד האמירויות על ארגון הטרור חמאס בעקבות תמיכתו הגלויה במורדים החות'ים בתימן הנתמכים על-ידי איראן. במהלך מבצע 'שומר החומות' החות'ים הציעו לחמאס להצטרף לסבב הלחימה ואף ביקשו נקודות ציון בישראל

כלי תקשורת במפרץ מותחים ביקורת קשה על חמאס
החות'ים מעניקים מגן הוקרה לאיש חמאס צילום: באדיבות המצלם

כלי תקשורת המזוהים עם סעודיה והאמירויות מותחים ביקורת על ארגון חמאס אחרי שנציג הארגון בתימן, מועאד' אבו שמאלה, העניק השבוע מגן הוקרה לאחד מבכירי המורדים החות'ים בצנעא, במטרה להודות להם על העמידה לצדם בזמן מבצע "שומר החומות".

אותם כלי תקשורת ציטטו תגובות זועמות ברשתות החברתיות שיוצאות בחריפות נגד ארגון חמאס שמוקיר את החות'ים שמבצעים התקפות בעומקה של סעודיה ואף משגרים רקטות לעבר המקומות הקדושים לאסלאם (מכה ואל-מדינה). יש לציין שבמהלך המבצע, הושקה יוזמה בקרב המורדים החות'ים לאסוף תרומות למען הפלסטינים. כך דווח רועי קייס בכאן 11.

במהלך מבצע "שומר החומות", דיווח העיתון אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה כי החות'ים שנתמכים בידי איראן הציעו לחמאס להצטרף לסבב הלחימה ואף ביקשו נקודות ציון בישראל.

זאת לא הפעם הראשונה שסעודיה יוצאת נגד ארגון טרור שנלחם בישראל. בחודש שעבר סעודיה הודיעה שתאסור הכנסת פירות וירקות מלבנון לשטח הממלכה, וזאת על רקע הברחות סמים חוזרות ונשנות מלבנון לסעודיה. לאחרונה נתפס משלוח של כ-2 מיליון גלולות אמפטמין שהוחבאו בתוך רימונים.

בהודעה רשמית מטעם הממלכה צוין כי הרשויות בלבנון לא נענו לקריאות להשתלט על ההברחות ולכן ננקט הצעד הזה, שיימשך עד שלבנון תיתן ערבויות מספקות לכך שתגביר את האכיפה. ברשתות החברתיות הערביות נטען כי חיזבאללה אחראי להברחות הסמים שעוזרות לו לממן את עצמו, אחרי שאיראן קיצצה את התמיכה בשל מצבה הכלכלי.

המורדים החותים סעודיה איחוד האמירויות איראן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד