י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרשת השחיתות

מנכ"ל תנובה נחקר: חשוד במתן שוחד למקורבי ליצמן

יומיים לאחר שמסר עדות בלהב 433 במסגרת פרשת השחיתות במשרד הבריאות, הוחמר החשד נגד מנכ"ל חברת תנובה, אייל מליס | לפי החשד, נהג מליס להעביר סכומי כסף לעמותות הקשורות למוטי בבצ'יק, עוזרו של מי שכיהן כשר הבריאות, יעקב ליצמן

מנכ"ל תנובה נחקר: חשוד במתן שוחד למקורבי ליצמן
גיל יערי, פלאש 90

מנכ"ל חברת תנובה, אייל מליס, חשוד במתן שוחד למקורבי השר ליצמן שנעצרו במסגרת פרשת השחיתות שנחשפה בתחילת השבוע. מליס נתן עדות שלשום במסגרת הפרשה, אך היום הוחמר החשד נגדו והוא נחקר באהזרה.

במשטרה חושדים כי חברות גדולות במשק העבירו סכומי כסף לעמותות הקשורות לעוזרו של ליצמן, מוטי בבצ'יק, בזמן שכיהן במשרד הבריאות, בתמורה לקידום הטבות רגולטוריות. בין היתר עלה החשד כי בבצ'יק סייע לחברת תנובה בנושא סימוני הבריאות על מוצרי החברה.

כזכור, חקירת הפרשה הפכה לגלויה ביום ראשון, אז נעצרו עוזרו הבכיר של שר השיכון יעקב ליצמן, מוטי בבצ'יק, יחד עם האסטרטג והעיתונאי מנחם גשייד, ששימש אף הוא בעבר כעוזרו של השר. היום (שלישי) צפויים השניים להשתחרר למעצר בית בתנאים מחמירים לאחר שעורכי דינם הגיעו להסכמות עם המשטרה.

בנוסף לשניים, נעצרו הלוביסט ארז גיל הר, מנכ"ל חברת 'פוליסי' ואבי דצינגר, מנכ"ל חברת התרופות 'רוש' - ששוחררו אתמול בתנאים. בפרשה נחקרו באזהרה גם בכירים, ובכירים לשעבר בחברת תנובה יחד עם בכירים אחרים.

הבוקר פורסמו ב'ידיעות אחרונות' פרטים חדשים על האישה שצפויה להפוך לעדת מדינה נגד עוזרו הבכיר של השר ליצמן. מדובר בא', בכירה לשעבר בחברת תנובה, שחוקרי להב הציעו לה להפוך לעדת מדינה. במשטרה הבהירו לא' כי יש בידיהם הקלטות שנאספו במהלך החקירה, אך נאמר לה כי היא "לא ממש קשורה לפרשה". 

לפי הדיווח ב'ידיעות', א', שהייתה אחראית על הקשר עם הגורמים הרגולטוריים, סיימה את עבודתה בחברה לאחר שהסתכסכה עם המנכ"ל אייל מליס שככל הנראה פלש לתחומה ואף קיים קשרים עם גורמים פוליטיים ללא ידיעתה.

חקירה פרשת שחיתות תנובה מוטי בבצ'יק מנחם גשייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד