י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אפשרי בריא

קשת המזון החדשה: הערכים והדרך לאכילה בריאה

כחלק ממיגור תופעות הלוואי של תקופת הקורונה ולאור כך שבאופן טבעי בזמן מגפה כולנו משקיעים את כל כולנו במיגורה, משיקים במשרד הבריאות את 'קשת המזון' למלחמה בהשמנה | שר הבריאות: "תופעת ההשמנה הייתה בעליה וכעת הגיע הזמן לטפל בבריאות השוטפת של כולנו"

קשת המזון החדשה: הערכים והדרך לאכילה בריאה
אוכל בריא צילום: Unsplash

משרד הבריאות השיק היום (שלישי) לטובת בריאות הציבור, ולטובת בריאות הילדים, את קשת המזון החדשה המפרטת את הערכים והדרך לאכילה בריאה, מחסנת ומגינה. תזונה זו פותחה באופן ייחודי לישראל, המובילה בתזונה הים תיכונית שמהווה קונצנזוס לבריאות ולקיימות, והובילה את כתיבת ההנחיות התזונתיות הלאומיות.

קשת המזון מציגה המלצות גמישות, פשוטות להבנה וליישום. תצורת הקשת, נבחרה לאחר תהליך מעמיק ומשותף בו לקחו חלק מומחים מתחומי התזונה, קידום הבריאות, התקשורת, השיווק החברתי והעיצוב, כחלק מתכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים - "אפשרי בריא".

קשת המזון / משרד הבריאות

מדובר בשינוי מדיניות של משרד הבריאות בהרגלי התזונה ובעדכון חדש של פרמידת המזון. זהו שינוי בעמדה הרשמית של משרד הבריאות מדיניות שהחזיקה 20 שנה. זה דרמטי וסוג של רעידת אדמה בענף התזונה והבריאות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר עם השקת הקשת: "לאכול בריא זה לא רק 'ניו אייג'. לאכול בריא זה למען הבריאות שלנו, למען החיים שלנו. קשת המזון החדשה היא הדבר הראשון למיגור תופעות הלוואי של תקופת הקורונה. באופן טבעי בזמן מגפה כולנו משקיעים את כל כולנו במיגורה. תופעת ההשמנה הייתה בעליה וכעת הגיע הזמן לטפל בבריאות השוטפת של כולנו".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי הוסיף: "אני רואה את התזונה ואיכות התזונה כאחת המשימות החשובות של המשרד למען בריאות הציבור. בשנים האחרונות יש עלייה במחלות סוכרת, מחלות לב, מחלות מח וכלי דם. תזונה נכונה משלב הילדות, זאת הדרך הנכונה להתמודד עם מחלות אלו ולשפר את איכות החיים ותוחלת החיים".

משרד הבריאות תזונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד