י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא ילמדו אותנו מהי יהדות"

בנט משיב לחרדים ומתחייב: "אדאג לעולם התורה ולציבור החרדי"

לאחר המתקפה יוצאת הדופן של ראשי הסיעות החרדיות נגד ראש הממשלה המיועד בנט בעקבות חשיפת ההסכמים הקואליציוניים ובהם סעיפים שיפגעו בעולם התורה והמסורת, בנט משיב אש אך יחד עם זאת מנסה להרגיע את החרדים | בנט: "כרה"מ אדאג לציבור החרדי ולעולם התורה"

בנט משיב לחרדים ומתחייב: "אדאג לעולם התורה ולציבור החרדי"
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט משיב להתקפת ראשי הסיעות החרדיות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וחבר הכנסת משה גפני שכינו אותו "רשע" ו"רפורמי", ואף קראו לו "להסיר את הכיפה" לאור ההסכמים הקואליציוניים שנחשפו אמש (שני).

"הצטערתי מאוד לשמוע את הביטויים הקשים בהם השתמשו חברי הכנסת גפני, דרעי וליצמן. אלה ביטויים שלא מוסיפים להם כבוד ומשקפים אובדן עשתונות", אמר יו"ר ימינה בנט, כשהוא מאשים כי "רק לפני שנה, כשהוקמה ממשלת האחדות הנוכחית, ימינה נשארה בחוץ, והחרדים ישבו בפנים".

בנט מציין כי כשהם נותרו מחוץ לקואליציה, "לא ראיתם אותי קורא לגפני להוריד את הכיפה. הייתה ממשלה, לא היינו חלק ממנה, והשמש זרחה בבוקר. חברי הכנסת החרדים לא ילמדו אותנו מהי יהדות ובוודאי לא מהי ציונות". יחד עם זאת בנט מתחייב: "כראש ממשלה, אדאג לציבור החרדי ולעולם התורה".

בנט הוסיף ופנה לחרדים: "אין לכם מה לדאוג". והבהיר: "להיפך, השנה האחרונה הראתה שאתם אלה שמשלמים, בחייכם ממש, על תרבות פוליטית של הזנחה, העדפת מקורבים והנצחת בעיות".

עוד הוא הוסיף וניצל את הזעם על הנציגות החרדית: "אם הכוונה בהשתלחות ההיסטרית הזו היא להרתיע אותנו מהכוונה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון - זה לא ילך. נהרגו 45 אזרחים ישראלים. מישהו צריך לתת תשובה".

תגובת סיעות ש"ס ויהדות התורה לדבריו של בנט: "מי שקרא ללפיד שותפו החדש-ישן "טעות חמורה". ו"האיש שאחראי לקיטוב ולשנאה בישראל", מגלגל כעת עיניים לשמיים ומדבר על אחדות ואיחוי. מי שחבר לאיווט גדול רודפי הדת ומחוללי ההסתה בימינו, מטיף לנו על ריפוי ושינוי השיח. איבדת כל גבול והגיון בדרך לסיפוק פוליטי רגעי.

הבריחה המביכה שלך מהביקורת נגדך תוך שימוש ציני ומביש באסון הנורא במירון, ותוך פגיעה מזעזעת בהרוגים ומשפחותיהם, מוכיחה את איבוד ערכיך ומסוכנותך להחזיק בהגה השלטון. אנחנו נהיה אלו שנדרוש ממך חקירה ותיקון במירון, ולא ניתן לך להתחמק מכך. אתה צבוע וחסר בושה.

עם ישראל ותורת ישראל, חזקים ממך ומשותפיך החדשים. לאורך כל הדורות ידענו לעמוד איתנים מול העומדים עלינו לכלותינו ויכולנו להם, בעזרת השם.

כמי שמחזיק בתואר השקרן הגדול ביותר בפוליטיקה הישראלית, אנו לא מצפים ממך לכלום ולא סומכים עליך בשום דבר. תראה איך אתה נראה בקרב בוחריך מול הבטחותיך שנמסו על הקרח ורק אחר כך תגיד לנו כיצד לנהוג".

מוקדם יותר, סיעות ש"ס ויהדות התורה נפגשו לישיבה מתוקשרת בה יצאו למתקיפה חריפה בעקבות פרסום ההסכמים הקואליציוניים שיפגעו קשות בציבור החרדי. ראשי הסיעות תקפו במילים קשות מאוד את ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט.

השר אריה דרעי אמר: "לאחר חשיפת ההסכמים הקואליציוניים אתמול מתברר שנפל דבר. מדינת ישראל משנה את פניה ואת אופייה וזהותה. לא מדובר על הפרדת מהמדינה אלא על עקירת הדת מהמדינה".

"בחסות חובשי כיפה שתאוות השררה מעוורת את עיניהם הם הולכים להגשים את חלומם של מרצ, מרב מיכאלי והעבודה, הרפורמים, לפיד ואיווט ליברמן גם יחד", הוסיף דרעי שאמר כי "הממשלה בראשות בנט הולכת להרוס ולהחריב את כל מה שבמשך 73 שמרנו יחד גם בזמנים הקשים ביותר על אופי וזהות יהודית למדינה המאפשרים לנו חיים יחד".

עוד קרא השר היוצא דרעי "למנהיגי הציבור הדתי לאומי, לרבנים וראשי הישיבות לאנשים ההגונים שהצביעו לימינה בבחירות האחרונות תשמיעו קול, בואו נפעל וניאבק יחד בהקמת הממשלה הרעה הזו וכך נשמור על הערכים המקודשים לכל עם ישראל".

עוד דחה דרעי את דברי נציגי ימינה כי הם ישמרו על הסטטוס קוו: "רבותי על מי אתם תשמרו ב-2013 כבר פגעתם בסטטוס קוו ובעולם התורה אז שהייתם יחד עם הליכוד פגעתם בנו אז, כיום שאתם עם מפלגות מרץ והעבודה נסמוך עליכם? על מי נסמוך על מי שכבר פגע בעולם התורה? על מי שבנה את המרפסת בנט המפורסמת בכותל? על מי נסמוך על מי שפגע בזהות היהודית?"

חבר הכנסת משה גפני תקף בדבריו דווקא את 'העיתונאים החרדים' שנתנו לאנשי ימינה לגיטימציה, ותקף את נפתלי בנט: "נבלה נעשתה בישראל, לא שבת לא גיור, לא חינוך, לא תורה, לא טהרת הייחוס, רק התרסה שאין לנו חלק ונחלה באלוקי ישראל".

לדברי גפני, "אני הרבה שנים בכנסת עוד לא הייתה ממשלה שהעיזה לעשות עשירית מהדברים שמופיעים בהסכמים הקואליציוניים הללו, נרעיש שמיים וארץ על ההתנהלות של האיש שלכאורה חובש כיפה שמלכתחילה זה מה שרצה".

גפני כינה בדבריו את בנט "שם רשעים יירקב", והבהיר: "תהיה מלחמה על קוצו של יוד. אני פונה למצביעי ימינה והציונות הדתית תוקיעו, תחרימו ותנדו את האנשים האלה מתוככם, שלא יהיה לכם שותפות עם החבורה הזאת, שלא תעמדו בתור אצלם להתחנן להיות רב עיר או רב שכונה, אל תעבדו עלינו, אל תפנו אלינו, שיעופו לנו מהעיניים הם קורח ועדתו".

השר היוצא יעקב ליצמן תקף אף הוא: "מה שאנו רואים לנגד עינינו זו ממשלת שמאל קיצונית שאיבדה דרך, איבדה ערכים ואיבדה מצפון". לדבריו, "כל הצביון היהודי בסכנה במדינה. מסורת ישראל, ערכי הדת ועיקרי היהדות מושלכים לפח רח"ל. גיור, בני ישיבות, עולם התורה, שבת קודש, הכותל, הכרה ברפורמים, הכל כאן נפרץ ועובר לידיהם של שונאי הדת ליברמן בנט ולפיד".
 
עוד תקף ליצמן את בנט, "פעם ראשונה כשבנט עשה ברית אחרים עם לפיד, הוא אמר טעיתי וזה לא יקרה שוב. האמנו לו. היום אנו כבר רואים איזה ערך יש להבטחות ולאמירות שלו. לא רק שלא מאמינים לו יותר, אלא אנו מבינים שגם בפעם קודמת זה היה מתוכנן ולא טעות".
 
על נסיונות ההרגעה מצד ימינה שטוענים כי לא יפגעו בנושאי הסטטוס קוו אמר ליצמן: "חברים אל תאמינו לימינה שכותבים שיישאר הסטטוס קוו בדת ומדינה. אף אחד לא מאמין להבטחות שלכם. גם הבטחתם שלא לשבת עם לפיד, ולא לעבור לשמאל ובגדתם".
 
לבסוף דבריו פנה ליצמן אל ראש הממשלה המיועד בנט והציע לו להסיר את הכיפה על ראשו, "נוכח ההסכמים הקואליציוניים הכוללים פגיעה בכל הקדוש והיקר לנו, אני כאן אומר לנפתלי בנט: אתה לא צריך להסתיר את הכיפה, אתה יכול להסיר אותה, כמו שותפך וידידך יאיר לפיד".

נפתלי בנט ממשלת השינוי יעקב ליצמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד