י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חשיבות מראה פנורמית לחניון

מאחר וחניון יכול להיות מקום מסוכן אם לא מתנהלים בו נכון. תנועה גדולה של מכוניות, צפיפות ושדה ראייה מוגבל הם רק חלק מהסיבות שבגינן יש לנקוט במשנה זהירות בחניונים

חשיבות מראה פנורמית לחניון
חניון צילום: ארבל שטראוס

בכל חניון שמכבד את עצמו, חשוב לדאוג לא רק למקומות חניה. נכון שהמטרה העיקרית בחניון היא שיהיה למכוניות מקום לחנות, אך צריך לקחת בחשבון גם היבטים נוספים ובראשם בטיחות, מאחר וחניון יכול להיות מקום מסוכן אם לא מתנהלים בו נכון. תנועה גדולה של מכוניות, צפיפות ושדה ראייה מוגבל הם רק חלק מהסיבות שבגינן יש לנקוט במשנה זהירות בחניונים. מבין אביזרי הבטיחות שהם בגדר חובה להתקין בכל חניון קיימת חשיבות עליונה למראה פנורמית לחניון.

מה היא מראה פנורמית

מראה פנורמית היא מראה קמורה המאפשרת לנו לראות מה מתרחש במקומות אותם אנחנו מתקשים לראות. המראה מוצבת בדרך כלל במקומות בהם שדה הראייה שלנו מוגבל ומשקפת מה קורה בשטח אותו מצד אחד קשה לנו לראות אך מצד שני חשוב שנדע מה מתרחש בו. במילים אחרות, המראה מרחיבה לנו את שדה הראייה ומאפשרת לנו לפעול בהתאם למה שאנחנו רואים בה.

מלבד חניונים, ניתן למצוא מראות פנורמיות בין היתר גם בצמתים, עיקולים בכבישים וחנויות.

מדוע צריך מראה פנורמית לחניון?

כאמור בחניון שדה הראייה פעמים רבות הוא מוגבל ביותר. הסיבות לכך הן בעיקר קירות, עמודים ומכוניות חונות. הנ"ל מסתירים לנו את הדרך ומקשים עלינו בביצוע פניות בתוך החניון וביציאה ממנו. ביצוע פניה בתנאים בהם איננו יודעים מה או מי הולך להגיע מעבר לפינה עלול לגרום לפגיעה בהולך רגל או התנגשות במכונית אחרת. מראה פנורמית לחניון מוצבת באותם מקומות בעיתיים, מציגה לנו את התמונה במלואה ומאפשרת לנו לנהוג בבטחה.

קיימים מספר מקומות בעיתיים בהם נהוג להציב מראה פנורמית לחניון:

ביציאה מהחניון. איזור זה נחשב למסוכן במיוחד מאחר ובדרך כלל אנחנו יוצאים מהחניון היישר אל תוך נתיב נסיעה שלרוב מסתר על ידי קירותיו החיצוניים של החניון. הצבת מראה פנורמית מול הנתיב תאפשר לנו לראות מתי הוא פנוי בטרם אנחנו נכנסים אליו.

פניות וצמתים בתוך החניון. מאחר ואין בחניון רמזורים, אכיפה, מעברי חציה או שבילים מסודרים להולכי רגל, המקום מועד לפורענות ולא כולם מקפידים על חוקי התנועה או המהירות המותרת. מהסיבות האלה, בנוסף לשדה הראייה המוגבל, עלינו להיות אקסטרה זהירים במקומות אלה. מראה פנורמית עוזרת לנו לגלות מבעוד מועד מקרים לא צפויים כגון הולך רגל או רכב שהתפרצו לנו לנתיב.

לסיכום, מראה פנורמית לחניון אינה בגדר המלצה, אלא חובה. על מנת לשמור על בטיחות כל מי שעובר בחניון, יש לדאוג שיוצבו מראות במקומות הבעיתיים.

פנורמי מראה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד