ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024

האמון במטבע יורד: מדוע רצוי להמיר חסכונות לטובת רכישת נכסים?

בעוד שבעבר פתיחת תוכנית חיסכון כלשהי או פקדון בבנק הייתה הבחירה הטובה ביותר עבור חיסכון כספי כלשהו, כיום מרבית האנשים מבינים כי כבר לא משתלם לחסוך כסף בתוכניות החיסכון שבבנקים השונים שכן, הריביות בתוכניות החיסכון אפסיות

האמון במטבע יורד: מדוע רצוי להמיר חסכונות לטובת רכישת נכסים?
למכירה צילום: canva

כל אדם שחושב על העתיד שלו ועל עתיד המשפחה שלו מבין כי אם יש לו כסף ששוכב בבנק, זה הזמן להוציא אותו מהבנק ולרכוש נכס. השקעה בנדל"ן מהווה אפיק השקעה אטרקטיבי מאוד כיום. בעוד שבעבר פתיחת תוכנית חיסכון כלשהי או פקדון בבנק הייתה הבחירה הטובה ביותר עבור חיסכון כספי כלשהו, כיום מרבית האנשים מבינים כי כבר לא משתלם לחסוך כסף בתוכניות החיסכון שבבנקים השונים שכן, הריביות בתוכניות החיסכון אפסיות ובלתי אפשרי להרוויח משהו מהתוכניות הללו בטווח זמן רחוק. השקעה בנדל"ן אשר מתבצעת בצורה נכונה לעומת זאת, מהווה את הבחירה הטובה ביותר ללא ספק שכן, היא יכולה להניב תמורה נאה מאוד עליה בטווח הרחוק ולספק לאדם ביטחון כלכלי.

למה השקעות נדל"ן על פני השקעות בבנק?

לא מעט אנשים עדיין זוכרים שבעבר היה אפשרי להפקיד כסף בבנק בתוכנית חיסכון או פיקדון כלשהו ולקבל על כך תשואה טובה או לכל הפחות סבירה. אולם, מדובר על ימים שחלפו מהעולם וכלכלנים אומרים כיום כי השקעה בתוכנית חיסכון בבנק או בפיקדון כלשהו היא בעלת אחוז ריבית אפסי ולא פעם אף שלילי. לכן, אם יש לכם סכום כספי נאה ששוכב בתוכנית חיסכון כלשהי בבנק, זה הזמן שלכם להבין שאתם יכולים להניב ממנו רווחים נאים אם תבחרו להשקיע אותו בצורה הנכונה. השקעה בנדל"ן מהווה כיום חלופה ראויה בהחלט להשקעה בבנק. אם מבינים במה זה כרוך ואך בוחרים את הפרויקטים הנכונים להשקיע בהם באמצעות אנשי מקצוע שמכירים היטב את התחום, ניתן להנות מתשואה רצינית על השקעה ברכישת נכס לצורך מכירה עתידית או השכרה. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי השקעות נדל"ן חייבות להתבצע מתוך מחשבה ומתוך הכרות עם השוק.

התשואה המרבית מהשקעות נדלן משקבלת ככל שנכנסים להשקעה בשלב מוקדם יותר. כלומר, אם קונים דירה מוכנה, התשואה לא תמיד תהיה גבוהה במיוחד. אולם, אם קונים דירה על הנייר, כלומר, טרם שהתחילו לבנות אותה, התשואה תלך ותעלה. במילים אחרות ניתן לומר כי למקדימים יש זכות ראשונים או יתרון משמעותי. ישנם אנשים שבוחרים להקדים אפילו יותר ובוחרים לרכוש קרקע להשקעה. מדובר בעצם על אדמה שצפויה לשנות את הייעוד שלה. המחיר על הקרקע יהיה נמוך באופן יחסי שכן, מדובר לרוב על קרקע שמוגדרת עבור צורך חקלאי, אך לאחר כמה שנים שהקרקע תופשר, הייעוד שלה ישתנה ויהיה אפשר לבנות עליה בתי מגורים נמוכים או גבוהים ולהרוויח מכך לא מעט. רכישת קרקע להשקעה שיש לה פוטנציאל היא הרווח הכלכלי הגבוה ביותר שניתן להפיק מהשקעת נדל"ן.

מעבר לסיבות שפירטנו לעיל, השקעה בנדל"ן היא השקעה כדאית מאוד בשל סיבות נוספות. ראשית כל, מדובר בהשקעה אמיתית. בניגוד לבורסה שעולה ויורדת, מדובר על נכס מוחשי. על אף שלא מדובר על השקעה שמניבה כסף מהיום למחר, בטווח של כמה שנים קדימה אין לה תחליף. מדובר על השקעה סולידית: נותנים כסף ומקבלים תמורתו נכס. כמובן שבהשקעות נדל"ן חשוב מאוד לזהות הזדמנויות מיד כאשר הן צצות ולהיות הראשונים שמשקיעים בהזדמנות בעלת פוטנציאל רווחי וזאת בכדי להרוויח לא מעט ההשקעה המדוברת.

כמה כסף צריך בכדי להשקיע בנדל"ן

אחרי שבוודאי הבנתם כי השקעות נדל"ן יכולות להניב לכם תשואה רצינית מאוד תוך כמה שנים, אתם בוודאי תוהים מהו הסכום שצריך בכדי להשקיע בנדל"ן. חשוב לדעת כי השקעות נדל"ן הם השקעות שפתוחות לציבור הרחב. כאשר מדובר על השקעה בזכויות על אדמה ניתן להשקיע גם סכום של 120 אלף ₪. מדובר על סכום נוח מאוד לכל הדעות.

בשנים האחרונות לא מעט אנשים בוחרים להשקיע בנדל"ן, אך מנגד, ישנן לא מעט חברות או יועצי נדל"ן אשר מבטיחים לציבור חלומות באוויר ועל כן, בהחלט לא כדאי להשקיע בכל פרויקט נדל"ן באשר הוא וכן, לא כדאי להשקיע בפרויקט נדל"ן כלשהו בלי שבודקים היטב במה מדובר.

חשוב לזכור כי נדל"ן לא צומח ביום אחד. מדובר על תוכניות, הפשרות קרקע, מדידות בשטח וכל זה בא לידי ביטוי בתהליך אשר יכול לקחת כמה וכמה שנים. כאשר נכנסים להשקעה נכונה בהזדמנות הנכונה, אי אפשר לפספס מפני שמדובר על השקעה פיננסית שיכולה להניב הכנסה פסיבית מהשכרה או מרווח מכירה בעתיד, אך נדל"ן אחרי הכל משמעו גם דירה. אותה דירה יכולה לשמש את המשפחה שלכם, היא גם יכולה להיות מתנה ממכם לאחד מהילדים שמתחתן, כירושה לנכדים ובקיצור, השקעה בנכס כלשהו בתחום הנדל"ן לא פעם מבטיח לכם ולמשפחה כולה עתיד כלכלי בטוח.

כיצד תשקיעו בנדל"ן בצורה הנכונה?

כיום ניתן למצוא מגוון פרויקטים להשקעה בענף הנדל"ן הן בישראל והן בחוץ לארץ. לא מעט מומחים בנדל"ן סבורים כי הכסף הגדול של השקעות הנדל"ן מצוי דווקא בהשקעות בחוץ לארץ אשר יש להן מגוון יתרונות שונים שבגינן כדאי לבחור דווקא בהן על פני השקעה בישראל. גם עבור השקעות נדל"ן בחו"ל וגם עבור השקעות נדל"ן בישראל, חשוב להבין כי בכדי להשקיע בצורה נכונה בענף הנדל"ן הן בישראל והן בחו"ל, חשוב מאוד לפנות מראש לחברה או אנשי מקצוע מומחים בענף הנדל"ן. אנשי מקצוע אשר מכירים היטב את תחום הנדל"ן על כל רבדיו ידעו לסייע לכם ולכוון אתכם להשקעה נכונה בענף שתניב לכם רווחים נאים עליה. אם אתם תוהים כיצד תבחרו את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם לעשות את הבחירה הנכונה: ראשית בחרו באנשי מקצוע מוכרים ובעלי מוניטין בתחום. שנית, בדקו שמדובר על אנשי מקצוע שיש להם ותק וניסיון בתחום. מעבר לכך, חשוב מאוד לבחור באנשי מקצוע שקיבלתם עליהם המלצות מחברים, מכרים או בני משפחה או שיש עליהם לא מעט המלצות באינטרנט.

מטבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד