י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לצנן את הזעם

הקרב על תיק ההתיישבות: המועמדים המובילים לתפקיד

לקראת השבעת ממשלת השינוי, ב'ימינה' מחפשים מועמדים לתפקיד שר ההתיישבות מטעמם, ועל פי גורמים המעורים בשיחות ובמגעים, המועמדים המובילים הם אלי בן-דהן, אמיתי פורת וניר אורבך או מישהו מטעמו | ההערכה היא שמטרתו של בנט במינוי היא לצמצם את הכעס בציונות הדתית

הקרב על תיק ההתיישבות: המועמדים המובילים לתפקיד
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שחתמו על הסכמים קואליציוניים עם גוש השינוי, ב'ימינה' לקחו לידם את תיק התיישבות, והיום (שלישי) עדיין טרם ידוע מי יהיה האדם שיאייש את התפקיד.

מספר גורמים המעורים בפרטי השיחות אומרים ל'בחדרי חרדים', כי בנט החליט ללכת אל התיק הרביעי כדי להפחית את הלחץ מהציונות הדתית, ובעקבות כך הכניס לדרישות של 'ימינה' את תיק ההתיישבות

על פי גורם המעורה בפרטים, חגית משה, שלה הובטח תפקיד לאחר שתמכה יחד עם 'הבית יהודי' בבנט, לא רוצה לקבל את התיק ההתיישבותי אלא להישאר בתפקידה כסגנית ראש עיריית ירושלים, והיא מחפשת מישהו משלה לשים.

משה רצתה לתת את התפקיד לדוידי בן-ציון, מי שנבחר במקום השני בפריימריז ב'בית היהודי' ומכהן כסגן ראש המועצה אזורית שומרון, אך על פי דיווח של העיתונאי הסרוג דביר עמר, דוידי התייעץ עם רבו והחליט שלא לקחת את התיק.

במידה ואכן דוידי ומשה לא ייקחו את התפקיד, המועמד שבתמונה הוא הרב אלי בן דהן, שהיה סגן שר הביטחון לשעבר לחבר כנסת מטעם 'הבית היהודי', שנמצא יחסית ביחסים טובים עם בנט.

עוד מועמד שנבדק בימים האחרונים, הוא אמיתי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, שתמך בבנט בבחירות האחרונות, אך יש לו פחות השפעה במגזר הדתי-לאומי, כך שהוא פחות יכול לרכך את הכעס.

דמות נוספת, שהועלתה כבר בעבר, היא של חבר הכנסת ניר אורבך מהמפלגה, שהודיע היום כי יתמוך בממשלת השינוי. ההערכה שאורבך ירצה לשמור על יחסים טובים עם המגזר, או שייתן למישהו מטעמו.

חגית משה נפתלי בנט מפלגת ימינה אלי בן דהן הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד