י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בתיעוד ותחליטו

הח"כית הערבייה טוענת שהצילה את הנרצח; הכתב טוען אחרת

לאחר שהמדען אבי הר-אבן הי"ד נפטר מפצעיו בעקבות הצתה של פורעים ערבים במלון בעכו, חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מ'הרשימה המשותפת' פרסמה הודעה שבה הזדעזעה ממותו, וטענה כי ניסתה להציל אותו "יחד עם עוד תושבי עכו ערבים" | אלא שתיעוד שפורסם מראה אחרת: "מי שהוציאו אותו היו השוטרים" · צפו

הח"כית הערבייה טוענת שהצילה את הנרצח; הכתב טוען אחרת
חילוץ מהמלון בעכו צילום: דוברות המשטרה

בעוד ישנה רגיעה יחסית באלימות בערים המעורבות, היום (שלישי) הרצח של המדען אבי הר-אבן הי"ד לאחר שנפצע אנושות מהצתה של פורעים ערבים במלון בעכו, ממשיך להיות מסוקר.

לאחר הטענה כי חברי כנסת ערבים לא גינו את הרצח, חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מ'הרשימה המשותפת' גינתה והביעה זעזוע מהמקרה, וטענה כי היא, יחד עם תושבים ערבים מקומיים, ניסו להציל אותו.

"‏מותו של אבי הר-אבן מזעזע ושובר את הלב", גינתה סלימאן בציוץ בטוויטר. "נעצבתי במיוחד לשמוע עליו כי בשעה שהמלון בו שהה בעכו עלה באש אני, יחד עם עוד תושבי עכו ערבים רבים, עשינו מאמצים בשטח להוציא אותו מהמלון הבוער".

אלא שלאחר מכן, פרסם עיתונאי 'מקור ראשון' יאיר קראוס, תיעוד המראה כי השוטרים היו אלה שחילצו את הר-אבן: ‏"אכן נשבר הלב לראות את הצער שלך מיהודי שנרצח בידי ערבים והועלה באש", צייץ קראוס והוסיף, "רק למען הדיוק ההיסטורי, מי שהוציאו אותו ונלחמו בהמון הערבי צמא הדם בעתיקה היו השוטרים שגם חילצו את אבי בידיהם מהמלון השרוף. לא את. בוידאו תיעוד של אשתו של הר אבן מכוונת את השוטרים שהגיעו אליהם והבריחו את הפורעים".

לדבריו, "חברת הכנסת השתתפה בהפגנות שהציתו את להבות השנאה והחריבו את החיים המשותפים בעיר וייתכן ונקלעה גם לאירוע הצתת המלון אבל אני מאוד מסופק מה היה חלקה בהצלת החיים שם", הוסיף.

עאידה תומא סלימאן רצח אבי הר אבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד