ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הפרשה המסעירה

נחשפו פרטים חדשים על הקצין שמצא מותו בכלא

הערב מתפרסמים פרטים חדשים אודות קצין צה"ל שהואשם בעבירות קשות בביטחון המדינה ומצא את מותו בתא הכלא הצבאי. לפי הפרסום, הקצין הגיע לבית החולים לניאדו בלילה שבין ה-16 ל-17 במאי כשהוא אינו בין החיים ומאמצי ההחייאה כשלו, עוד פורסם כי התביעה הצבאית עמדה להקל בעונשו בתמורה להודאתו 

נחשפו פרטים חדשים על הקצין שמצא מותו בכלא
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

פרשת קצין צה"ל שנעצר בחשד לפגיעה קשה בביטחון המדינה ובאורח מסתורי מצא את מותו בתאו בכלא הצבאי מסרבת לרדת מסדר היום וממשיכה להסעיר, הרבה בגלל האיפול שהוטל על רוב הפרטים בפרשה.

הכתב הצבאי של 'חדשות 13' אור הלר, שוחח עם קרוביו וחבריו של הקצין ושמע מהם על בחור מבריק במיוחד וחברותי. הלר מספר שהקצין סיים בהצטיינות אוניברסיטה עד גיל 17 וגויס ליחידה טכנולוגית נחשבת בצה"ל.

הוא לא היה מרגל או בוגד ואת מעשיו לא ביצע עבור בצע כסף, כך לפי הפרטים שנמסרו עד-כה מצה"ל, אך הצנזורה שהוטלה על הפרשה הובילה לשלל שמועות, חלקן על גבול הקונספירציה בנוגע לחשדות הכבדים נגדו.

הערב (שלישי) מתפרסמים פרטים נוספים בפרשה. לפי גורמי רפואה, הקצין הגיע לבית החולים לניאדו בנתניה באותו לילה דרמטי בין ה-16 ל-17 במאי, חג השבועות, כשהוא כבר לא היה בין החיים ובבית החולים ניסו לבצע בו החייאה אך לשווא. הפרסום הערב, בניגוד לטענות אמש בהן נאמר כי הקצין הגיע לבית החולים במצב קשה.

הכתב הצבאי ניר דבורי מפרסם ב'חדשות 12' כי בזמן ההליך המשפטי תכננה התביעה הצבאית להקל בעונשו של הקצין בתמורה להודאה שלו במעשיו. 

אמש התיר דובר צה"ל לפרסם כי הקצין ביצע באופן מודע וממניעים אישיים כמה פעולות שפגעו בביטחון המדינה. הוא היה עצור בבסיסי כליאה שונים של הצבא, ובלילה שבין ה-16 ל-17 במאי הוא נמצא במצב רפואי קשה בתאו, ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן בבית החולים.

עוד דווח כי החקירה המדוברת נפתחה בעקבות מידע בדבר פגיעה חמורה בביטחון המדינה. מהחקירה שהתנהלה בנושא עלו חשדות כי הקצין ז"ל, ששירת ביחידה טכנולוגית באמ"ן, ביצע באופן מודע מספר פעולות שפגעו קשות בביטחון המדינה.

הקצין שיתף פעולה בחקירתו והודה ברבים מהמעשים שיוחסו לו. החקירה העלתה כי הקצין פעל באופן עצמאי, ממניעים אישיים, ולא ממניעים אידיאולוגיים, לאומניים או כלכליים. בצה"ל מדגישים כי הקצין לא הופעל על ידי גורם זר או עמד בקשר עם גורמים עוינים. 

בית חולים לניאדו בגידה צה"ל דובר צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד