י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גנץ ונתניהו הגיעו להסכמה

הקבינט: 'מצעד הדגלים' יידחה ליום שלישי

שר הביטחון וראש הממשלה הגיעו הערב להסכמה בנוגע למצעד הדגלים שהיה צפוי להתקיים ביום חמישי - ועלה חשש כי יוביל להסלמה | המצעד, כך נקבע, יידחה ליום שלישי בשבוע הבא, לפי מתווה שיסוכם בין המשטרה והמארגנים

הקבינט: 'מצעד הדגלים' יידחה ליום שלישי
מצעד הדגלים צילום: Nati Shohat / Flash90.

אחרי שעה ארוכה של דיונים, הקבינט המדיני ביטחוני קיבל הערב (שלישי) את הפשרה שהציגו שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי ההחלטה שאישרו השרים, מצעד הדגלים יידחה ליום שלישי בשבוע הבא.

הדיון בקבינט התקיים בעקבות דרישת שר הביטחון, לאחר שראש הממשלה התעקש לקיים המצעד לאחר שטען כי ביטולו יצטייר ככניעה לארגון חמאס, שאיים בהסלמה. השרים כי המצעד ביום שלישי יתקיים לפי מתווה שיסכמו הצדים - המשטרה והמארגנים.

בהודעת הקבינט נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ראה חשיבות בהגעה להסכמה רחבה על קיום המצעד ועל כן עשה הפסקה בישיבת הקבינט ופנה לשר הביטחון בני גנץ כדי להגיע להסכמה".

"ראש הממשלה ושר הביטחון הביאו לאישור הקבינט את ההחלטה הבאה שאושרה בקבינט: המצעד יתקיים ביום ג' הקרוב (15.6) במתווה שיסוכם בין המשטרה למארגני המצעד", צוין בהודעה.

הישיבה הביטחונית שנערכה אמש הסתיימה ללא תוצאות. החשש במערכת הביטחון היה כי המצעד יוביל להסלמה בירושלים ואף עלול להוביל לחידוש הלחימה ברצועת עזה.

במהלך הדיון שהתקיים הלילה בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון, השר לביטחון פנים, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמות ועל כן קבע היועץ המשפטי לממשלה כי ההחלטה תעבור לקבינט. 

במשטרה, כזכור, סירבו לאשר את קיום המצעד במתווה שדרשו המארגנים. אתמול במהלך ישיבה שהתקיימה בין המשטרה למארגנים, הודיעה המשטרה באופן רשמי כי לא תאפשר את קיומו. מאוחר יותר הבהירה המשטרה  כי תאפשר את קיום המצעד במתכונת שונה מהתכנון המקורי, כך שהוא לא יעבור במקומות שעלולים להוביל למתיחות.

מצעד הקבינט המדיני בטחוני נתניהו גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד