י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"כשלון מוחלט של הממשלה"

אחרי הפרעות: משרד הפנים מעניק לעכו מיליוני שקלים

לאחר המהומות והפרעות שערכו הערביים בערים המעורבות בכלל ובעכו ולוד בפרט הגיעו בכירי משרד הפנים לסיור בעיר עכו, שיבחו את קברניטי העיר על תפקודם, והבטיחו סיוע | מנכ"ל משרד הפנים: הממשלה כשלה כשלון מוחלט בכל מה שקשור לפיקוח ובקרה

אחרי הפרעות: משרד הפנים מעניק לעכו מיליוני שקלים
הפרעות בעכו צילום: Roni Ofer/Flash90

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן הודיע היום (שלישי) לראש העיר עכו, שמעון לנקרי בפגישה שקיים עימו בלשכתו בעיר, כי אישר לעירייה תקציב סיוע של כ-3.5 מיליון ש"ח לנוכח האירועים הקשים שקרו בעיר בחודש שעבר על רקע לאומני. בכך נענה משרד הפנים לבקשת ראש העיר.

מנכ"ל משרד הפנים וצוות משרדו פתחו את ביקורם בעיר המשוסעת בלשכת ראש העיר בהשתתפות מנכ"ל העירייה יניב אשור, ראשי המנהל בעירייה והממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים אורי אילן.

לנקרי סקר בהרחבה את האירועים הקשים שפקדו את העיר ואמר: "היו כאן אירועים חמורים במיוחד שהיוו פגיעה אנושה בעיר כולה. לצערי הרב, עד כה אנו מתקשים לעכל את גודל האירועים. היו מראות קשים שמזכירים תקופות אפלות במשטרים חשוכים. עכו חוותה טרגדיה נוראה וכרשות איתנה נפעל לחבר בין הקהילות כדי להחזיר את הביטחון האישי ואת החיים למסלולם".

מנכ"ל משרד הפנים אמר בפגישה: "לנקרי הוא מנהיג יוצא דופן ומאוד נדיר בשלטון המקומי. אני רוצה להודות לך על האומץ והנחישות. לצערי, הממשלה כשלה כשלון מוחלט בכל מה שקשור לפיקוח ובקרה. האירועים בעכו ובערים הנוספות מעידים על הפגיעה באותם מקומות שהיוון סמלים של הצלחה והמטרה היתה לפרק אותם".

"אסור לנו לוותר, גם כשהמציאות מורכבת בשטח. על הממשלה לסייע לערים המעורבות באמצעות החלטת ממשלה כדי להתאושש מהמצב אליו הן נקלעו" הוסיף כהן.

לנקרי ביקש ממנכ"ל המשרד לסייע בהצבת מצלמות נוספות בעיר, שחלקן ניזוק במהומות כדי להגביר את תחושת הביטחון וזאת בנוסף להצבת כח משטרה ייעודי בעיר העתיקה.

בתום הפגישה יצאו המנכ"ל וצוות משרדו כשהם מלווים בראש העיר לביקור בהיכל התרבות החדש, בפארק האתגרי, במרכז הטניס האזורי, באצטדיון העירוני ובמרכז לתיאטרון עכו בעיר העתיקה שחלקו הוצת בפרעות בעיר העתיקה.

עכו מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד