א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

האנשים שתקעו בכותל • וידאו מיוחד

'הדי קול השופר' הינו פרק הבכורה של הסדרה 'עדים ל-1948', המספר את הסיפור המדהים של תקיעת שופר בכותל המערבי ביום כיפור, בשנים תר"צ-תש"ח, תחת המשטר הבריטי • שישה מתוך אותם גיבורים משחזרים בפני המצלמות את מה שעבר עליהם • צפו

האנשים שתקעו בכותל • וידאו  מיוחד

'הדי קול השופר' הינו פרק הבכורה של הסדרה 'עדים ל-1948', שהופק על ידי 'תולדות ישראל' וערוץ ההיסטוריה. מאז פרסומו של הפרק לפני כשבועיים, נצפה הווידאו יותר מ-90,000 פעמים ביוטוב.

הפרק מספר את הסיפור המדהים של תקיעת שופר בכותל המערבי בשנים תר"צ-תש"ח, כאשר הכותל היה תחת שליטה בריטית, וכל ססמן יהודי כגון תקיעת שופר, קריאה בתורה, תפילה בציבור וכדומה היה נחשב כלא חוקי, והכל כדי שלא להעליב את האוכלוסיה הערבית.

למרות מגבלה זו, במשך 17 שנים אלו נשמע קול השופר בכותל המערבי, בסיומו של כל יום הכיפורים כל זאת בזכות אמיצים שדאגו להבריח שופרות אל הכותל ולתקוע בהם בתפילת נעילה, כאשר חלקם הצליחו להמלט ואחרים נתפסו ונשלחו לכלא לתקופת מעצר של עד שישה חודשים.

הראשון שתקע בכותל ביום כיפור היה חסיד חב"ד, הרב משה צבי סגל, שהחל זאת בשנת תר"צ, כאשר מאז מידי שנה, מישהו אחר תקע בעקבותיו בשופר כאקט של התרסה נגד המשטר הבריטי.

לאחר שחרור העיר העתיקה בשנת תשכ"ז, הרב סגל היה היהודי הראשון שתקע בסיומו של יום כיפור בשופר, ומאז כך עשה מידי שנה מידי יום כיפור.

ביום הכיפורים שנת תשמ"ד (1984), נפטר הרב סגל, כשמקום קבורתו הוא בהר הזיתים.

שישה מתוך אותם גיבורים צעירים חזרו לפני כחודש ל'זירת הפשע' (הכותל המערבי) בכדי לשחזר בפני המצלמות את אותם שנים ואת מה שעבר עליהם וכמובן לתקוע בשופר הפעם כולם ביחד בלי שום חשש ופחד.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד