י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרבי הפתיע את החסידים: "לא לבטל תורה בשביל קמפיין"

בסיום שבע ברכות לנכד הרבי מצאנז בשילוב פתיחת קמפיין ההתרמה למען המוסדות הורה הרבי במפתיע לאברכי הכולל להקדיש לגיוס כסף רק שעתיים ביום והבטיח "בזכות הלימוד יצליחו בשעתיים מה שאחרים יעשו ביום". תיעוד וסיקור

הרבי הפתיע את החסידים: "לא לבטל תורה בשביל קמפיין"
שבע ברכות אחרון בחצר צאנז צילום: משה גולדשטיין

בחצר חסידות צאנז - אשר נמצאת בימים אלו במערכת ענק למען החזקת כלל המוסדות ברחבי הארץ, ערכו אמש מעמד ענק בהשתתפות אלפי החסידים, בשילוב שבע ברכות מרכזי לנכד האדמו"ר.

קודם לכניסתו של האדמו"ר למעמד נערכה במקום רתימת הקהל שלקחו על עצמם יעדים של מיליוני שקלים לגיוס למען התאחדות המוסדות בכל רחבי הארץ. עיני הציבור כולו היו נשואות למשאו של האדמו"ר אשר צפוי היה לעורר את החסידים לפעול ולהפעיל למען החזקת התורה ולומדיה.

אולם עם תחילת משאו, הופתעו אלפי החסידים לשמע דרישתו המפתיעה של האדמו"ר שאמר, "הן אנחנו עושים את כל המערכה הזו, למען התורה ולומדיה, זו הייתה דרכו של מרן אאדמו"ר זיע"א, אשר מסר נפשו לתורה ולומדיה, והנה איך יתכן שדווקא הפעילות למען התורה גורמת לרפיון וחלילה לביטול תורה?" שאל האדמו"ר.

"אני מבקש בכל עוז, שאברכי הכוללים הממיתים עצמם באהלה של תורה, לא יעסקו בגיוס כספים יותר משעתיים ביום! מובטחני שאברך אשר ימשיך בלימודיו כרגיל, ואדרבה אף יוסיף להצלחת המערכה, בשעתיים אשר יעסוק בזיכוי הרבים – הוא יראה ברכה והצלחה במעשי ידיו כהנה וכהנה הרבה יותר מאלו אשר עמלים על כך כל היום, כי ברכה מיוחדת שורה על מי שממית עצמו על התורה".

"בוודאי זו היא זכות וחובה לכל אחד להתגייס למערכה, לסייע בידי המנהלים להחזיק את עולם התורה והחינוך, אבל חס ושלום שיגרם מזה ביטול תורה, אלא על ידי שנוסיף חיילים לתורה, ונעשה נחת רוח לבורא כל עולמים, לזכותו הטהורה של כ"ק מרן אאדמו"ר זיע"א, ע"י לימוד התורה – אדרבה נראה כולנו הצלחה גדול למעלה מדרך הטבע ולמעילה מהמשוער בסייעתא דשמיא".

מיד עם הישמע דברות הקודש, החלו החסידים כולם בהתעוררות רבתית, כשאברכי הכוללים מקבלים על עצמם יעדים גדולים יותר לאור הבטחתו של הרבי שיראו ברכה בעמלם כהנה וכהנה בזכות לימוד התורה. בתוך כך, הוכרזו היום בכל רשתות הכוללים של חסידי צאנז, מבצעי עידוד ללימוד שעות רצופות בתענית הדיבור בימי הקמפיין שיתקיימו בשבוע הבא לקראת יומא דהילולא של הרבי בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א.

צפו בגלריה של הצלם משה גולדשטיין 

חסידות צאנז קמפיין שבע ברכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד