ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אבירי הלילה בעיר העתיקה

חוויה קסומה ברוח ימי הביניים בעיר העתיקה בירושלים בחול המועד סוכות

אבירי הלילה בעיר העתיקה
יעקב נחומי

אבירים, מלכים, קוסמים, טרובדורים, ליצני חצר ורוכלים מתקופת ימי הביניים ימלאו את סמטאותיה של העיר העתיקה בירושלים במסגרת אירועי "אבירי הלילה בעתיקה". בכל יום חמישי במהלך חודש אוקטובר מוזמנים המבקרים להצטרף לחגיגה עליזה ברוח ימי הביניים בסתיו המופלא של ירושלים העתיקה.

ברחבי העיר העתיקה יוכלו המבקרים לחזור אחורה בזמן לעולם עתיק שנוצר מחדש, לפגוש דמויות טיפוסיות מן העבר, להתענג על צלילים ומזמורים רחוקים, ליהנות ממופעי אש, אקרובאטיקה ותיאטרון ולקחת חלק בחוויה מרהיבה ויוצאת דופן.

במהלך הערבים הקסומים, בין חומות האבן העתיקות ופינות החמד המסתוריות ועל רקע מוסיקה אופיינית לתקופה יפגשו המבקרים את מרלין הקוסם, וכן מלכים, אבירים, להטוטנים, ליצני חצר, רוכלים ומוסיקאים המנגנים על כלי נגינה עתיקים, במפגש מרתק וחוויתי בין ירושלים של אז לירושלים של היום.

על החלק האומנותי של האירוע אחראים חברי להקת תיאטרון הרחוב בלבלו, שיקסימו את הקהל עם מגוון דמויות ברוח ימי הביניים. המסעדות, בתי הקפה והשווקים באזור העיר העתיקה וממילא, מצטרפים אף הם לחגיגה הסתווית, יישארו פתוחים עד לשעות המאוחרות ויציעו תפריטים מיוחדים במחירים מוזלים.

לדברי ראובן פינסקי, מנהל אגן העיר העתיקה ברשות לפיתוח ירושלים היוזמת את האירוע: "העיר העתיקה בירושלים הפכה בעת האחרונה לשוקקת חיים בשעות הערב והלילה ולמוקד משיכה אטרקטיבי לתיירים ומבקרים ישראלים. הפרויקט הצבעוני ויוצא הדופן "אבירי הלילה בעתיקה" הינו חלק מהאסטרטגיה הכוללת של ממשלת ישראל והרשות לפיתוח ירושלים לפיתוח מוצרים ליליים למבקרים בעיר העתיקה ועיריית ירושלים, ששמה לה למטרה להעשיר את חיי הלילה ברחבי העיר בכלל ובעיר העתיקה בפרט ולהשקיע באירועי תרבות איכותיים.

"אבירי הלילה בעתיקה" הינו פרויקט צבעוני ויוצא דופן, שמעניק למבקרים ערך תרבותי-היסטורי גם מעבר לערך החוויתי הנראה לעין".

אירועי "אבירי הלילה בעתיקה" יתקיימו מדי יום חמישי, עד ל-28.10.10 בין השעות 19:30-22:30. הכניסה חינם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד