י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מצאו אוזן קשבת

שגריר הונגריה ביקר בסטמפורד היל החרדית

שגריר הונגריה באנגליה ד"ר פרנץ קומין ביקר אתמול בסטמפורד היל החרדית, נפגש עם רבניה וראשי קהילותיה, ביקר וכן ביקר בבתי הכנסת | בקהילה יצאו עם רשמים והישגים מהביקור

שגריר הונגריה ביקר בסטמפורד היל החרדית
ביקור שגריר הונגריה באנגליה בסטמפורד היל צילום: באדיבות המצלם

שגריר הונגריה באנגליה פרנץ קומין, הגיע לביקור בקהילות החרדיות כדי להכיר מקרוב את אורח החיים של הקהילות, נפגש עם ראשיהן, ביקר אצל הגאון הרב משה מנחם וייס, דומ"ץ סאטמר בלונדון, וכן במספר בתי כנסת.

השגריר דן עם ראשי הקהל לגבי העבודה המתמשכת לשיקום בתי הקברות היהודיים בהונגריה.

העסקנים דנו עם השגריר על מספרם ההולך וגדל של יהודים חרדים שחוזרים להונגריה להתפלל בקברי צדיקים, נסיעות שהופסקו כמעט לגמרי בגלל נגיף הקורונה שעדיין קיים במדינות שונות באירופה.

השגריר היה עד לאחרונה שגריר הונגריה בארה"ב ויש לו קשרים טובים מאוד עם הקהילות החרדיות שם והוא פועל בכל מאודו בהשגת מימון לשיקום בתי הקברות במיוחד במהלך השנים האחרונות.

בפגישה עם השגריר פרנץ קומין, השתתפו משה גלוק מטעם חסידות סאטמר, יעקב שטרן - מנהל מוסדות ויז'ניץ לונדון, אוליבר פינטר משגרירות הונגריה, העסקן ר' יואל פרידמן, משה הופמן, מעסקני סאטמר בארצות הברית והעסקנים ר' בנימין שטרן ראש הקהל, מוטי פינטר, הרב שעיה גרוס, הרב יידל באומגארטן ור' שלמה סיניצקי.

טיסות היהודים מרחבי העולם להונגריה אמורות להיות מלאות במתפללים, כזכור בניגוד לשנים עברו, שבהן יצאו מישראל לבד למעלה מ-5,000 איש בטיסות ישירות לבודפשט ומשם בנסיעה לעיירה קערעסטיר, השנה יצאו מישראל רק כמה מאות בנלבד בטיסה ישירה לבודפשט. הסיבה למיעוט הטסים היא המגבלות והסגר שהיה בהונגריה, שבגינה לא התאפשרה הכניסה ללא אישורים מיוחדים שהיה קיים קושי להשיגם.

הונגריה יהדות הונגריה סטמפורד היל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד