י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ישיבת חברון: הבחורים לנים בבית בשל חוב לעירייה • תורה בצער

עיריית ירושלים דורשת מישיבת חברון-גבעת מרדכי תשלום חוב של מיליון שקל, שנגרר כבר למעלה מעשור, כתנאי לאישורים שיאפשרו השלמת מבנה הפנימיה החדש • התוצאה: בחורים רבים לנים בבית • ואיך גם לכאן קשור אריה דרעי?

ישיבת חברון. הבחורים ישנים בבית
ישיבת חברון. הבחורים ישנים בבית

זמן אלול תש"ע-תשע"א הסתיים בעולם הישיבות, אבל בישיבת 'חברון- גבעת מרדכי' מתמודדים כבר מספר שבועות עם בעיה קשה: השלמת בניית בניין פנימיה מתעכבת בגלל חוב ישן של הישיבה לעיריית ירושלים.

העיכוב בבנייה הוביל לכך שהנהלת הישיבה נאלצה לקבל מספר בחורים נמוך מזה שקיבלה מידי שנה, ובנוסף בחורים נאלצים לישון במהלך השבוע בביתם - כך חשף אמש (מוצ"ש) העיתונאי ארי גלהר, מ'ידיעות ירושלים', ב'מוקד הציבור'.

הכל מתחיל לפני כ-10 שנים. עיריית ירושלים סללה, לטובת הישיבה, את אחד הכבישים הסמוכים, בעוד הישיבה התחייבה, בהסכם מראש, לשלם עבור כך - אולם לא שילמה את החוב.

כעת, כאשר הישיבה החלה לבנות את קומת הפנימייה החדשה, ונזקקה לאישורי העירייה, היא נתקלה בדרישה לתשלום החוב.

וכך, בישיבת 'חברון' נאלצים להתמודד בימים אלו עם הבעיה שגורמת לכך שבחורים רבים לנים בביתם מידי לילה, בגלל מצוקת מקום בפנימייה הנוכחית.

בישיבת 'חברון' מודים בחוב, ובוגרי הישיבה, כמו אריה דרעי למשל, ניסו להגיע להסדר עם העירייה, אך העירייה סירבה לכל הצעה ודורשת לקבל את הכסף מיידית. גם חבר מועצת העיר, ישראל קלרמן, נכנס לעובי הקורה, אך בנתיים ללא כל הצלחה.

בינתיים, הישיבה הורידה את פיגומי הבנייה, עד לקבלת האישורים - והבנייה של הקומה החדשה הוקפאה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד