י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פשע שנאה

משפחה מוסלמית נהרגה בפיגוע דריסה מכוון

משטרת קנדה דיווחה כי ארבעה בני משפחה מוסלמית נרצחו בפיגוע דריסה על ידי רכב בכוונה תחילה | ילד בן 9 הוא הניצול היחיד מהפיגוע | הדורס נעצר

משפחה מוסלמית נהרגה בפיגוע דריסה מכוון
משטרת קנדה / אילוסטרציה צילום: pixabay

פיגוע דריסה נגד משפחה מוסלמית התרחש בעיר לונדון, במחוז אונטריו שבקנדה, ילד בן תשע, הוא הניצול היחיד של המשפחה ומאושפז בבית חולים עם פציעות קשות.

הדריסה הינה הקטלנית ביותר נגד מוסלמים קנדים מאז רצח ששה אנשים במסגד בקוויבק בעיר 2017 על ידי ימני קיצוני.

"ההערכה היא כי הקורבנות הללו נדרסו למוות מכיוון שהם היו מוסלמים", אמר מפקד המשטרה במסיבת עיתונאים ביום שני. הוא אמר כי הוא מאמין שמדובר בפשע שנאה על פי תוצאות החקירה הראשונית.

שתי נשים - בנות 74 ו-44 - גבר בן 46 ונערה בת 15 נהרגו. שמם לא פורסם לבקשת המשפחה הקרובה, ילד בן תשע מאושפז בבית חולים עם פציעות חמורות אך לא מסכנות חיים, מסרה המשטרה.

משטרת קנדה דיווחה, כי גבר קנדי ​​בן 20 נעצר והואשם בארבעה עבירות רצח ובניסיון אחד לרצח.

המשטרה פרסמה את שמו של הנהג הדורס, נתנאל וולטמן, בן 20 מלונדון - אונטריו קנדה. הוא נעצר ללא התנגדות במרכז קניות במרחק של כ-6 ק"מ מזירת הפשע. עדיין לא ידוע אם לחשוד יש קשר עם קבוצות שנאה כלשהן.

גורמים רשמיים אמרו כי היה מזג אוויר טוב ותנאי ראות טובים, כאשר נהג המשאית דרס את המשפחה בסביבות השעה 20:40 שעון מקומי ביום ראשון האחרון. ראש ממשלת אונטריו, דאג פורד, גינה את הפיגוע וצייץ: "לשנאה ולאיסלאמופוביה אין מקום באונטריו". ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, צייץ בטוויטר כי הוא "נחרד" מהחדשות.

זו לא הפעם הראשונה שמוסלמים בקנדה מותקפים. בינואר 2017 ירה גבר קנדי ​​באורח אנוש בשישה מתפללים במרכז התרבות האסלאמי בקוויבק ופצע קשה חמישה אחרים. האיש נידון למאסר עולם.

פיגוע דריסה קנדה מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד