י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שנה חדשה: כרטיסי זכרון חדשים

הדור החדש של כרטיסי הזכרון מבוססי הפלאש, כבר כאן והם הולכים לחולל מהפכה • הכירו את הסמלים החדשים, המונחים החדשים, ומערכת השיניים החדשה שלהם • בקרוב במצלמה הדיגטלית שלכם

שנה חדשה: כרטיסי זכרון חדשים

החברות לפיתוח זכרון הפלאש אינן שוקדות על השמרים וכבר מוציאות לשוק דור חדש של כרטיסי זכרון SD המשמשים היום במרבית המצלמות הדיגיטליות ובשאר הגאדג'אטים האלקטרוניים מבוססי זיכרון נייד.

את הדור החדש הציג איחוד חברות ה-SD בתערוכת IFA בברלין. הכרטיסים החדשים מסוג SDHC, לצד כרטיסי SDXC מיוצרים כולם בטכנולוגיה שעושה שימוש ב-2 שורות של פינים, בניגוד לשורה אחת כפי שנהוג כיום.

הטכנולוגיה החדשה תאפשר לכרטיסים להגיע למהירויות כתיבה וקריאה של כ-300MB/Sec, במכשירים התומכים בשורת הפינים הכפולה, אבל לא רק: גם במכשיר המצלמה הישן שלך יוכל הכרטיס לספק מהירות של 104MB/Sec שהינו פי ארבע מהמהירות המקובלת היום.



שתי שורות פינים. הSD- החדשצילום: שתי שורות פינים. הSD- החדש
שתי שורות פינים. הSD- החדש

כבר השנה עומד להיכנס תקן SD 4.0 חדש שיחולל מהפכה בכרטיסי הזכרון, בזכרונות הניידים ובכל המכשירים התומכים בהם החל ממצלמות דיגיטליות וכלה במכשירי טלפון ניידים (התומכים בגרסת המיקרו של כרטיסי הזכרון).

על הכרטיסים יוטבעו שני סמלים חדשים: אחד הסמלים, ה-UHS-I (ר"ת Ultra High Speed) יוטבע על הכרטיסים שנועדו לשימוש כללי, ואילו הסמל השני, ה-UHS Speed Class, יוטבע על כרטיסים שיתמכו בהקלטת ווידאו שיכללו טכנולוגיה נוספת המיוחדת לכך.


כפי שמסביר נורם פרנטז, יו"ר האיחוד, "הכרטיסים בטכנולוגיה החדשה עם שורת הפינים הכפולה תאפשר אחסון של כמויות מידע אדירות במהירות מסחררת".

עקב האכילס שבבשורה הגדולה הוא אכו בשאלה מהו נפח המידע המקסימלי שבדור זכרון הפלאש החדש. בעניין הזה דומה שאין בשורות גדולות. ולמרות הבטחות על פריצת דרך בתחום הזה ועל אפשרויות אחסון גדולות עד 2TB, כרטיסים כאלה לא הוצגו עדיין.

הגדלת נפח הזכרון היא בעצם זו שתחולל את המהפך הגדול בתחום הזכרון, שכן בסופו של דבר רק הנפחים הגדולים יצליחו להחליף סוף סוף את הזכרונות הקשיחים והמיושנים המשמשים אותנו עד היום במחשבים השולחניים והניידים.

כפי שמבטיחים חברות איחוד ה-SD, הגדלת מהירות האחסון תאפשר במקביל את הגדלת נפח האחסון של כרטיסי הדור החדש.

אנחנו נמתין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד