י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפון קרוליינה

מפגינים אנטי-ישראליים חסמו ספינת משא של 'צים'

מפגינים באוקלנד צפון קרוליינה, הפגינו נגד ישראל וחסמו ספינת מכולות של חברת צים הישראלית ביום שישי האחרון, המארגנים תכננו השבוע הפגנה נגד ספינות בבעלות ישראלית בערי נמל אחרות.

מפגינים אנטי-ישראליים חסמו ספינת משא של 'צים'
אוניית משא, אילוסטרציה צילום: Pixabay

הוולנס, ספינת מכולות שבבעלות חברת צים הישראלית עגנה באוקלנד, אך חזרה לים מאוחר יותר באותו יום לאחר שעובדי ארגון סבלות בנמל סירבו לעבור לפרוק את מטען הספינה באקט מחאתי נגד ישראל בעקבות מבצע 'שומר החומות'.

זו הייתה הפעם הראשונה מזה שבע שנים שספינת מכולות צים נכנסה לנמל אוקלנד. ההפגנה של העובדים נערכה על ידי מרכז המשאבים, ועל ידי ארגון ערבי שבסיסו בסן פרנסיסקו, חלק מהפרסום היה "תחסמו את הסירה". הפגנות נקבעו בנמלים, סיאטל, לוס אנג'לס וניו יורק, בתמיכה בתנועת החרם, והסנקציות, ההערכות על מספר המפגינים באוקלנד נעו בין 100 ל-500.

מארגני "תחסמו את הסירה" הפיצו את הקמפיין ברשתות החברתיות, וציינו כי פעולות דומות יתקיימו השבוע בדטרויט, ונקובר, פילדלפיה ולונדון. המפגינים מתחו ביקורת על צים וטענו שהיא חלק מהממשלה, אך החברה הופרטה לפני זמן מה.

עובד במחלקת משאבי אנוש במטה צים בארה"ב בווירג'יניה אמר ביום שישי האחרון כי החברה "לא תגיב למצב"

מטעם החברה נמסר ללא אזכור הפרטים: "עקב אילוצים מבצעיים ועיכובים ארוכים בנמל אוקלנד, וכדי לעמוד בלוח הזמנים במזרח הרחוק, אנו נשתמש בנמלים אחרים בארה"ב עד להודעה חדשה", כך נמסר מחברת צים, שנמנעו מלהזכיר את המחאה הפרו-פלסטינית.

באוגוסט 2014, במהלך הלחימה בין ישראל לחמאס, מצא את עצמו בכיר בצים עם מפגינים בנמל אוקלנד, הוא המתין בשקט ואז חזר בערב לנמל, שם פורקה הספינה, בהודעת האיגוד נאמר כי נמנעה פריקה של ספינת צים שנייה באוקלנד, ובאוקטובר אותה שנה עקפה ספינת צים שלישית לחלוטין את אוקלנד.

אניה מפגינים ספינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד