י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

קניית רמקול מוגבר: איך לבחור ובאילו מחירים?

כיום לא מעט אנשים תוהים כיצד עליהם לבחור את הרמקולים המוגברים המתאימים ביותר לצרכים שלהם ומהם המחירים של הרמקולים הללו. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות הרמקולים המדוברים וכיצד כדאי שתבחרו את המתאימים לכם ביותר

קניית רמקול מוגבר: איך לבחור ובאילו מחירים?

כל הנוגע למערכות סאונד לבית, לאירוע פתוח, למועדון או לכל מקום אחר שבו יש צורך להשמיע סאונד איכותי, מבלי לקחת את כל מערכת ההגברה למקום אשר בוודאי תסרבל אתכם ותעכב אתכם, חשוב מאוד לבחור פשוט רמקולים מוגברים איכותיים וטובים המתאימים לצרכים שלכם. כיום לא מעט אנשים תוהים כיצד עליהם לבחור את הרמקולים המוגברים המתאימים ביותר לצרכים שלהם ומהם המחירים של הרמקולים הללו. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות הרמקולים המדוברים וכיצד כדאי שתבחרו את המתאימים לכם ביותר.

כיצד תבחרו את הרמקולים המתאימים ביותר לצרכים שלכם?

כל אדם שלא מגיע מעולם הסאונד ומעוניין לרכוש רמקולים מוגברים, יתקשה לבחור את הרמקול המתאים לצרכים שלו. הרמקולים המוגברים השונים המוצעים כיום שונים זה מזה בהיבטים שונים לרבות המשקל שלהם, הספקים שלהם, היענות התדרים שלהם ועוד. בכדי לרכוש את הרמקולים המתאימים ביותר לצרכים של כל אדם, יש צורך לשים דגש על כמה פרמטרים חשובים טרם בוחרים ברמקולים המוגברים הרלוונטיים:

ראשית כל, חשוב לדעת כי בעולם הטכנולוגי המתקדם שאנו חיים בו כיום, ניתן למצוא גדילה משמעותית מאוד בכל הנוגע לענף ציוד ההגברה. ישנם מותגים שונים שמשווקים כיום בישראל ולא תמיד קל לדעת איזה מותג הוא הכי טוב. הדבר הראשון שיש לעשות טרם בוחרים רמקולים מוגברים הוא לבדוק את החומר שממנו מורכב הרמקול המוגבר. בעוד שבעבר רוב הרמקולים המוגברים עשויים מפלסטיק קשיח. רמקול עץ הוא אשר נמצא בשימוש שבהן הדגש הוא לא על משקל אלא על ביצועים בסטנדרט גבוה.

הרכיבים של הרמקול המוגבר

בעניין הרכיבים של הרמקול, חשוב להבין כי רמקולים מוגברים לא שונים מרמקולים רגילים. לרוב ישנן 2 יחידות אשר מייצרות את הסאונד באמצעות דרייבר שהוא רכיב שאחראי על הפעולה המייצרת רטט בין מגנטים. במרכז של הדרייבר נמצא סליל נחושת שמייצר שדה אלקטרו מגנטי. השדה המגנטי מעביר אינפורמציה לדרייבר שמרטיט אל האלמנו וגורמים לממברנה לזוז ולייצר סאונד על ידי הזזת האוויר. כיום ניתן למצוא סוגי דרייברים שונים כאשר שני הסוגים הנפוצים ברמקולים מוגברים יהיו  דרייבר הוופר ודרייבר הטוויטר. הוופר הוא דרייבר שמספק את טווח הצלילים הנמוך ואילו הטוויטר הוא זה שאחראי על הפקת הצלילים הגבוהים.

גודלו של הטוויטר קטן באופן משמעותי מגודלו של הוופר וזאת בהתאם לסוג הצליל שהוא צריך להפיק. ישנם גם רמקולים שבהם יש יותר משני האלמנטים הללו ובהתאם לכך יש להם דרייבר שלישי שמספק נצילות גבוהה יותר לאלמנט ומוריד עומד מאלמנט הוופר בחלוקת התפוקה. הטוויטר הוא הקטן שבדרייברים ועל כן הוא ממוקם בחלקו העליון של הרמקול ואילו הוופר ממוקם בחלק התחתון.

רכיב נוסף של הרמקולים המוגברים הוא תיבת התהודה. מדובר על המבנה שבתוכו מצויים הדרייברים. בדרך כלל התיבה המדוברת תהיה אטומה ובתוכה יהיו חומרי בידוד, סיליקון, ספוגים וחומרי בידוד נוספים שהמטרה שלהם היא לרכך את עוצמת הרעד בתוך תיבת התהודה של הרמקולים. תיבת התהודה קיימת כיום בכל סוגי הרמקולים: רמקול לאולפן, רמקול ביתי, רמקול מוגבר, מוניטור במה ועוד. תיבת התהודה משפעה על הגודל הפיזי של הרמקול ועל המשקל שלו.

מה הופך רמקול לרמקול מוגבר?

הרמקול המוגבר בשונה מרמקול שאיננו מוגבר הוא בעל מגבר פנימי. בשל כך, כאשר משתמשים ברמקול אין צורך במקביל להשתמש במגבר חיתוני. חשוב מאוד לבדוק ולהשוות את ההספקים והעוצמות של המגבר פנימי ואת חלוקת התדרים על מנת להחליט איזה רמקול מתאים לכם. כמו כן, כדאי לבחון את צלעות הקירור של המגבר.

כיצד תבחרו בצורה נכונה רמקולים מוגברים?

הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור רמקולים מוגברים בצורה הטובה ביותר:

ראשית כל, חשוב מאוד שלא תתפשרו על העוצמה של הרמקול וכן שתדעו את כל מה חשוב אודות העכבה החשמלית וההשפעה שלה על המגבר על מנת שיהיה לכם קל יותר לתכנן את עוצמת ההשמעה.

שנית, בכדי שתוכלו לקבל סאונד איכותי בווליום מתאים שלא יגרום לכם נזק לאוזניים, חשוב להתאים אותו לאופן השימוש בו ולמקום שבו עתידים להשתמש בו.

חשוב מאוד לחקור כמה שניתן על היחס הנכון בין ההתנגדות לוואט שמספר המגבר על מנת לבחור את המוצר הנכון בהתאם לחישוב המדובר. חשוב לוודא שאתם עומדים על יחס של 60 אחוזים בין עוצמת המגבר לעוצמת האלמנטים השונים.

יש לוודא כי לרמקול שאתם בוחרים יש פתחי אוורור רבים. פתחי אוורור מסייעים בשחרור האנרגיה המצטברת בחלל הרמקול ומשפרים את הסאונד.

בנוגע למחירים של רמקולים מוגברים, חשוב מאוד לדעת כי כיום יש רמקולים מוגברים במגוון מחירים שונים, החל ממחירים זולים באופן יחסי וכלה במחירים יקרים מאוד. לא כדאי להגזים עם המחיר ובד בבד, בהחלט לא כדאי לחסוך. ניסיון לחסוך עד כמה שניתן ברכישת רמקולים מעין אלה יכול להוביל אתכם למצב שבו הרמקולים שאתם רוכשים אינם מספיק איכותיים ולא יענו על הצורך שלכם בצורה הטובה ביותר ועל כן, חשוב לבדוק מהם המחירים בשוק כיום עבור רמקולים מוגברים איכותיים וטובים ובהתאם לכך, לבדוק מה המחיר המוצע לכם והאם מדובר על מחיר הוגן.

חשוב מאוד שתרכשו את הרמקולים המוגברים רק מחברה שמציעה לכם אחראיות עליהם. בסופו של דבר, לא מדובר על מוצר זול וחשוב להבטיח כי במקרה של תקלה כלשהי יהיה לכם למי לפנות.

אם אתם מחפשים רמקולים מוגברים איכותיים מאוד, רמקולים מוגברים באתר SHARONR מהווים כיום את הבחירה הטובה ביותר לכל אדם שמחפש רמקול מוגבר איכותי, יעיל ומתקדם עבור כל צורך וכל מטרה.

רמקולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד