י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יתעקשו ברגע האחרון?

"בידיים שלכם": לחץ מימין על סער ואלקין

לקראת השבעת ממשלת השינוי בתחילת שבוע הבא, כמה ראשי רשויות ביו"ש ואירגוני ימין שיגרו מכתב לראשי 'תקווה חדשה', ובה ביקשו מהם להתעקש שלא תקום מנהלת שטחי C תחת גנץ: "כדי שהיא תצליח - היא חייבת להיות בידיים שלכם" | בנוסף הסבירו את החשיבות של הקמת המנהלת: "מאבדים שטחים רבים"

"בידיים שלכם": לחץ מימין על סער ואלקין
סער ואלקין צילום: Gershon Elinson/Flash90

לאחר שניר אורבך הודיע כי יתמוך בממשלת השינוי, הצדדים בגוש מנסים להשיג יותר הישגים במו"מ האחרון, והבוקר (רביעי) חברי הכנסת גדעון סער וזאב אלקין קיבלו מכתב מאנשי ימין מובילים.

במכתב, שנשלח על ידי כמה אירגוני ימין וראשי רשויות ביו"ש, ביקשו האחרונים מסער ואלקין לא לתת לגנץ את השליטה במינהלת שטחי C, שאותה 'תקווה חדשה' דרשה וקיבלה בתחילת המו"מ, אך גנץ דורש שהיא תחתיו.

המשמעות של מינהלת, היא טיפול בהשתלטות הפלסטינית על שטחי C ביו"ש, אותם אזורים שאמורים להיות תחת שליטה ישראלית בלבד, לאחר הסכמי אוסלו שנחתמו בשנות התשעים.

אירגוני הימין וראשי הרשויות ביו"ש טוענים כי אם המינהלת תהיה תחת גנץ במשרד הביטחון, היא לא באמת תתפקד, והפלסטינים, כך לטענתם, ימשיכו להשתלט על שטחי C.

"בעשור האחרון מתנהלת בשטחי C מערכה מאורגנת וממומנת היטב על-ידי גורמים בינלאומיים", פתחו במכתב. "שתכליתה השתלטות פלסטינית על שטחי C - בניגוד מוחלט להסכמי אוסלו - וקביעת גבולות המדינה הפלסטינית דה פקטו".

הם המשיכו: "בעקבות אוזלת היד המוחלטת של מדינת ישראל בסוגיה וחוסר הבנתה את האירוע הגענו למצב שהפלסטינים שולטים כבר היום על כרבע משטחי C, ובכל יום שעובר אנחנו מאבדים שטחים רבים נוספים", הוסיפו.

"כדי להתמודד ביעילות עם המערכה המתנהלת נגדנו צריך להקים מינהלת ייעודית לנושא, שתרכז את כל המאמצים הנדרשים למערכה זו: איסוף מודיעין, אכיפה, ניהול המערכה המשפטית וייבוש מקורות המימון של הפלסטינים. למינהל האזרחי אין לא את המנדט, לא את המשאבים ולא את היכולת לעשות זאת", הוסיפו.

בנוסף טענו: "כניעה לדרישתו של גנץ, מייתרת לחלוטין את ההישג המרשים שלכם להקמת המינהלת. המשמעות המעשית שלה היא החלטה ישראלית לוותר על שטחי C ולחנוק את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

לבסוף קוראים החותמים לחברי הכנסת סער ואלקין לא לוותר על דרישתם: "כדי שהמינהלת תצליח להגשים את ייעודה ולבלום את הכיבוש הפלסטיני של שטחי C היא חייבת להיות בידיים שלכם".

על החתום, נציגי פורום שילה, רגבים, ישראל שלי, פורום ההתיישבות הצעירה וראשי מועצות ביו"ש: בני כשריאל, יוסי דגן, ישראל גנץ, שלמה נאמן, דוד אלחייני, יוחאי דמרי, חננאל דורני, אליהו גפני, שי אלון ואליהו ליבמן.

גדעון סער זאב אלקין בני גנץ משא ומתן מועצת יש"ע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד