י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אסור היה שימות"

הרמטכ"ל כוכבי: מנענו חשיפת סוד ביטחוני גדול ברגע האחרון

הרמטכ"ל אביב כוכבי מתייחס היום לפרשייה אפופת המסתורין סביב מותו של קצין מודיעין בכלא צבאי וחשף כי הצבא הצליח למנוע ברגע האחרון חשיפת סוף ביטחוני גדול ומשמעותי

הרמטכ"ל כוכבי: מנענו חשיפת סוד ביטחוני גדול ברגע האחרון
הרמטכ"ל אביב כוכבי צילום: Miriam Alster/FLASH90

פרשת הקצין שנעצר בעקבות עבירה חמורה על ביטחון המדינה ומצא את מותו בכלא הצבאי ממשיכה להסעיר, ובימים נחשפים עוד ועוד פרטים שחושפים מעט אור על הפרשה החסויה, שבה עדיין רב הנסתר על הגלוי.

היום (רביעי) התייחס הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי למותו של הקצין וציין כי "הוא עשה עבירות חמורות", אך לא פירט מעבר. עוד אמר הרמטכ"ל בדברים שנשא במסגרת יום עיון לזכרו של הרמטכ"ל המנוח אמנון ליפקין שחק ז"ל, בהתייחסו לעבירות החמורות בהן נחשד קצין המודיעין כי "הוא עשה אותן במודע, בכוונה, מסיבות שאני לא יודע לתאר". לדבריו, "כל מה שעשינו היה כדי לשמור על צנעתו ועל צנעת משפחתו מתוך יחס הוגן, ויחד עם זה, לשמור על סוד גדול שהוא כמעט פגע בו ובדקה ה-90 עצרנו אותו".

כוכבי התייחס לקצין המודיעין ואמר: "הוא חייל שלי והוא היה קצין מצוין, וצר לי מאוד על המקרה הזה. כך או כך, אסור היה שימות בכלא - ואת זה אנחנו צריכים לתחקר באופן מעמיק ויסודי בדיוק כמו שאנחנו עושים בכל תחקיר. דוגמה מובהקת לרצון לשמור על ביטחון המדינה ועל הסודות שלנו. רק מהטעם הזה עשינו את מה שעשינו".

בני משפחתו שבתחילה שמרו על שתיקה, החלו בימים האחרונים לדרוש בגלוי תשובות נוספות מצה"ל. בתגובה לדברי הרמטכ"ל נמסר מטעמם: "אבל צה"ל נכשל בליבת תפקידו - לשמור מכל משמר על חיי אדם במתקן צבאי שמור ומפוקח. המשפחה דורשת בדיקה יסודית, מקיפה ושקופה על מנת להבין את פשר המחדל".

אמש (שלישי) התפרסמו פרטים נוספים בפרשה. לפי גורמי רפואה, הקצין הגיע לבית החולים לניאדו בנתניה באותו לילה דרמטי בין ה-16 ל-17 במאי, חג השבועות, כשהוא כבר לא היה בין החיים ובבית החולים ניסו לבצע בו החייאה אך לשווא. הפרסום הערב, בניגוד לטענות אמש בהן נאמר כי הקצין הגיע לבית החולים במצב קשה.

הכתב הצבאי ניר דבורי פרסם ב'חדשות 12' כי בזמן ההליך המשפטי תכננה התביעה הצבאית להקל בעונשו של הקצין בתמורה להודאה שלו במעשיו.

בתחילת השבוע התיר דובר צה"ל לפרסם כי הקצין ביצע באופן מודע וממניעים אישיים כמה פעולות שפגעו בביטחון המדינה. הוא היה עצור בבסיסי כליאה שונים של הצבא, ובלילה שבין ה-16 ל-17 במאי הוא נמצא במצב רפואי קשה בתאו, ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן בבית החולים.

 

אביב כוכבי צה"ל ביטחון מודיעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד