י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המשטרה ושב"כ חקרו

מקורבו של השייח' יואשם: ירי בתת מקלע במהלך הפרעות

כתב אישום היום לבית המשפט כנגד זיאד טאהא, מקורבו של כאמל ח'טיב, סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית - המוגדרת כארגון טרור | המשטרה ושב"כ חקרו את הפרשה, במסגרתה נעצר טאהא. במהלך החקירה הוא הסגיר למשטרה תת מקלע מסוג פורט סעיד אותו החזיק שלא כדין ובו לפי החשד בוצע ירי במהלך הפרעות

פרעות ברמלה, ארכיון
פרעות ברמלה, ארכיון צילום: Yossi Aloni/Flash90

הפרקליטות צפויה להגיש היום (רביעי) כתב אישום נגד זיאד טאהא, מקורבו של כאמל חטיב, סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, שעצור אף הוא בחשד למעורבות באירועים האלימים. כתב האישום יוגש בתום חקירה משותפת של המשטרה ושירות הביטחון הכללי.

חקירת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נגד טאהא נפתחה בעקבות פעילות הסתה והתססה בקרב ערביי ישראל של השייח' כאמל ח'טיב, שטאהא נחשב למקורבו, אשר הובילו לפרעות ברחבי הארץ. החקירה נגד החשוד, נפתחה בחשד לעבירות חמורות של ירי והחזקת נשק בלתי חוקי.


הנשק שהחזיק טאהא//צילום: דוברות המשטרה

יצויין, כי התנועה האיסלמית מוכרזת בישראל כארגון טרור על פי חוק. במהלך החקירה הסגיר זיאד טאהא נשק מסוג תת מקלע פורט סעיד אותו החזיק שלא כדין ובו בוצע הירי.

מהמשטרה נמסר כי "בסיום חקירה אינטנסיבית של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל פרקליטות מחוז צפון תגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים נגדו".

"משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי יגיעו לכל מי שהיה מעורב בפעילות אלימה ובלתי חוקית בדגש על אזרחי המדינה, אשר עסקו בפעילות טרור כנגד כוחות הביטחון, מוסדות המדינה ואזרחיה", נמסר ממשטרת ישראל ושב"כ.

כתב אישום חקירת שב''כ הפלג הצפוני התנועה האסלאמית ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד