י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סערה בצרפת

יו"ר המפלגה הקיצונית: "היהודים תכננו את הרצח"

מנהיג מפלגה קיצונית בצרפת הפריח לאוויר תאוריה קונספירטיבית לפיה יהודים תכננו רצח של יהודים כדי להטיל את האשמה על הקהילה המוסלמית לפי אינטרס פוליטי | חבר הפרלמנט מאיר חביב: "הוא שכח שהמחבל מטולוז גם רצח חיילים מוסלמים"

יו"ר המפלגה הקיצונית: "היהודים תכננו את הרצח"
הטבח בטולוז צילום: משטרת צרפת

סערה בצרפת בעקבות דבריו של יו"ר מפלגת השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון שטען בראיון שיהודים אחראים לרצח יהודים כדי להאשים בכך את הקהילה המוסלמית לטובת קמפיין הנשיאות במדינה.

יו"ר מפלגת השמאל הקיצוני אמר בדברים שעוררו סערה: "אתם תראו, בשבוע האחרון של הקמפיין לנשיאות, יתרחשו אירועים קשים או רצח, כדי להאשים את המוסלמים".

ז'אן לוק מלנשון הזכיר את הפיגוע בבית הספר היהודי בטולוז וטען שמדובר בתכנון יהודי: "זה היה מוחמד מרה ב-2012 שביצע את הפיגוע בבית הספר היהודי אוצר התורה בטולוז, כל זה כתוב מראש".

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב הגיב לדברים ואמר: "אין גבול לרשע ולקונספירציות. הוא שכח שהמחבל מטולוז גם רצח חיילים מוסלמים. אחרי האשמות נגד רב הראשי של בריטניה, קהילה היהודית והימין כולו, ז'אן לוק מלנשון מגיע לשיא חדש של שנאה, במטרה לגרוף את קולות המוסלמים בצרפת. פתטי ועצוב".

במאבק נוסף אותו מוביל מאיר חביב, קידום חקירה פרלמנטרית על פרשת הרצח של שרה חלימי הי"ד, חבר הפרלמנט מאיר חביב יעמוד בראשה.

מפלגת המרכז udi הודיעה כי תקום ועדת חקירה פרלמנטרית בעקבות פרשת שרה חלימי. בצרפת, לכל מפלגה יש יכולת אחת לשנה ליזום ועדת חקירה פרלמנטרית ומפלגת הudi החליטה לנצל את זכותה על מנת לחשוף את האמת סביב הפרשה. מי שיכהן בראש הוועדה הוא חבר הפרלמנט מאיר חביב שיזם את הבקשה לוועדת החקירה בנושא.

במסגרת סמכותה, הוועדה תוכל לזמן שוטרים, עדים, שופטים, שרים ועוד במטרה לבחון את התנהלות המשטרה ומערכת המשפט בפרשה. שרה חלימי נרצחה על ידי שכנה המוסלמי כשהושלכה מחלון ביתה. כזכור נשיא צרפת עמנואל מקרון, מתח ביקורת על החלטת בית המשפט העליון לפטור את המחבל קובילי טראורה מלעמוד לדין, מחמת אי שפיות שנגרמה מסמים, לאחר שרצח את שרה חלימי הי"ד בשנת 2017, כאשר דקר אותה בשנתה והשליך אותה מחלון ביתה, תוך שהוא צועק 'אללה ואכבר'.

מאיר חביב צרפת טולוז קדושי טולוז טבח טולוז אנטישמיות קונספירציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד