ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
קריסת החניון

דיווח: המומחים והתושבים התריעו כבר לפני שנתיים על האירוע

לאחר הקריסה עלה הקשר בין עבודות כריית המנהרה של כביש 16 במקום, לבין הקריסה החמורה, כעת מתברר כי המומחים התריעו כבר לפני שנתיים בדיוק על אירוע כזה | תושבות אחת השכונות: מספר פיצוצים שאירעו בשכונה הובילו לכך שנפלו אבני חיפוי על ראשי התושבים

דיווח: המומחים והתושבים התריעו כבר לפני שנתיים על האירוע
קריסת החניון בשערי צדק צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לפני יומיים, דקות לפני חילופי המשמרות בבית החולים שערי צדק קרס אל תוך עצמו חלק מרחבת החניון של בית החולים שערי צדק, בחסדי שמים נרשם רק נזק ברכוש, עת מספר רכבים שחנו במקום נבלעו באדמה ובעפר, ולא נרשמה פגיעה בנפש.

מיד לאחר הקריסה עלה הקשר בין עבודות כריית המנהרה של כביש 16 במקום, לבין הקריסה החמורה, האיזור כולו נסגר לתנועת כלי רכב, ומומחים רבים סוקרים את השטח ואת תת השטח.

הבוקר (רביעי) נחשף ב'חדשות 12' כי לפני כשנתיים, באוגוסט של 2019 התריעו שורה של מומחים במכתב שהועבר בכירי משרד התחבורה ועיריית ירושלים, כמו גם למבקר המדינה ולשורה של גורמים נוספים, במכתבם התריעו המומחים בדיוק ממה שאירע.

הגיאולוג יעקב היכל שכיהן בעבר כיו"ר הוועדה לטיפול בהיערכות המדינה לרעידות אדמה, התריע: "תצורת המסלע באזור המנהרות מוגדרת כאיכות בינונית עד ירודה והיא רגישה לזעזועים".

"קיים חשש להתהוות סדקים באבן ההר, לחדירת מי-תהום ולפגיעה במתחם בית החולים שערי צדק. התזוזות שתיגרמנה עקב הזעזועים עלולות להיות הרות אסון ולצד עיוות נתונים ופגיעה בחולים הן עלולות להוביל לגל תביעות נגד בית החולים. יש להתערב על מנת למנוע אסונות שהסבירות להתממשותם היא גבוהה" הוסיפו המומחים והזהירו.

ד"ר גידי בר מהמכון הגיאולוגי הוסיף ואמר ל'חדשות 12': "כל הסימנים מצביעים על כך שהבולען שנוצר שייך לעבודות הבנייה שמתרחשות באזור, אבל יש להשלים את הבדיקה עד הסוף. הסיבה לבולענים היא נפילה לתוך חלל תת-קרקעי. האם זה חלק מן המנהרה או עבודות שקשורות אליה, את התשובה לכך צריך לבדוק על ידי בחינה של השטח מבפנים. המיקום של הבולען כשהמנהרה נמצאת ממש מתחת, מצביע על כך שככל הנראה קיים קשר בין האירועים".

כזכור, חלק מחניון בית החולים 'שערי צדק' קרס ביום שני בשעה שרכבים רבים חנו במקום. הקריסה אירעה כתוצאה מבולען שנפער במקום. כוחות המשטרה, כבאות וגורמי ההצלה הגיעו לזירה.

לפי התיעוד  שפורסם מהמקום, רצפת החניון קרסה יחד עם ביתן השמירה ומספר רכבים. צוותי כיבוי, חילוץ והצלה בשיתוף יל"מ (יחידה לחילוצים מיוחדים) של כבאות והצלה מחוז ירושלים פעלו במקום. כאשר רק בנס אירעה הקריסה דקות לפני חילופי משמרות בבית החולים, דבר שהיה מביא להימצאות אנשים בחניון שקרס.

יצויין כי לא רק המומחים התריעו על האסון הקרב ובא, גם תושבי השכונות הסמוכות: "ברצוננו למחות על שימוש בחומרי נפץ כחלק מעבודות הבנייה של חברת שפיר. מספר פיצוצים שאירעו בשכונה הובילו לכך שנפלו אבני חיפוי על ראשי התושבים. הבתים הנמוכים והחולות שנבנו על עמודים קלים לא עומדים בהשלכות הפיצוץ - הרעידות בתת הקרקע שמים את בתינו בסכנת קריסה! אנא עצור זאת בדחיפות והוצא הוראת פיקח לעצור את סכנת החיים ויציבות המבנים" צוטט בכתבה מכתב ששלחה אחת מתושבות שכונת יפה נוף הסמוכה לאיזור כריית המנהרה, למהנדס העיר ירושלים.

שערי צדק קריסת חניון משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד