י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חושב אופוזיציה

מטריל את בנט | נתניהו לגנץ: פינוי אביתר רק בשבוע הבא

ראש הממשלה פנה אל שר הביטחון, שותפו החליפי בני גנץ, וביקש ממנו לדחות את הפינוי של היישוב אביתר, רק בשבוע הבא. בכך מחד מסיר מעצמו נתניהו את הביקורת על הפינוי, ומטריל מעכשיו את הממשלה החדשה שתושבע רק ביום ראשון הקרוב

מטריל את בנט | נתניהו לגנץ: פינוי אביתר רק בשבוע הבא
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שהצליחו להקים מאחז גדול בתוך שבועות ספורים, בסוף השבוע האחרון דווח כי תושבי 'אביתר' קיבלו צווי הריסה, והם צפויים לפרקו בקרוב. ביישוב החדש מתגוררות למעלה מארבעים המשפחות, ובחילת השבוע אף הוטל על המקום צו תיחום.

במאחז, לו ארגנו קמפיין תרומות ענקי שהסתיים לפני כשבוע, ישנם כבר כבישים ובתים ואף בית מדרש. ובשבת האחרונה הגיעו לישוב שהוקם לאחר הפיגוע בצומת תפוח בו נפצעו תלמדי ישיבת 'איתמר' ונרצח הבחור יהודה גואטה, ושני חבריו של יהודה נפצעו, למעלה מאלף איש.

למרות צווי ההריסה, תושבי המקום תולים תקווה בממשלת השינוי, אם תקום, שכן היא תצטרך להחליט על ההריסה כבר בימיה הראשונים, והתושבים סבורים כי הממשלה תמנע לעסוק בסוגיה והיא תדחה את ההחלטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (רביעי) אל שר הביטחון, שותפו החליפי בני גנץ, וביקש ממנו לקבוע את הפינוי רק בתחילת השבוע הבא. בכך מחד מסיר מעצמו נתניהו את הביקורת על הפינוי, ומטריל מעכשיו את הממשלה החדשה שתושבע רק ביום ראשון הקרוב.

כאמור, בשבת האחרונה התארחו במקום למעלה מאלף איש, ובמהלך שלושה שבועות בלבד הישוב גדל בצורה מדהימה ומתפתח בכל יום בסיוע מתנדבים רבים. בישוב הושקעו משאבים אדירים וכבר למעלה מ-40 משפחות מתגוררות בו במבנים החדשים ועוד עשרות נמצאות ברשימת המתנה.

חברי כנסת רבים כבר ביקרו באביתר, ביניהם חבר הכנסת מיקי זוהר, חברת הכנסת מאי גולן, חברת הכנסת קטי שטרית, חבר הכנסת שלמה קרעי, חבר הכנסת עמיחי שקלי, יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', ועוד רבים. 

אביתר בורובסקי הי''ד בנימין נתניהו בני גנץ פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד