י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חרפה בתשדיר הפרסום

נשיקה בזויה: כך קידש בנק ישראל את פסל עבודת האלילים

בתשדיר שהופק עבור בנק ישראל ומערכת נתוני האשראי שלו, נראה תייר ישראלי מנשק פסל עבודת אלילים של דת הבודהיזם לאחר שהתמקח על המחיר עם בעל דוכן הודי

נשיקה בזויה: כך קידש בנק ישראל את פסל עבודת האלילים
פסלון עבודת האלילים בתשדיר הפרסום של בנק ישראל צילום: בנק ישראל

בתשדיר פרסום שהופק עבור בנק ישראל ומערכת נתוני האשראי שלו, נראה תייר ישראלי מנשק פסל עבודת אלילים.

בתשדיר שפורסם נראה מי שמשמש בתפקיד התייר הישראלי כשהוא מתמקח עם בעל דוכן הודי על מחירו של פסלון בודהה - עבודת האלילים של דת הבודהיזם.

לאחר שהתייר הישראלי מתעקש לשלם 1 רופי הודי על הפסל, מול דרישת בעל הדוכן שדורש 2 רופי - הישראלי מנצח ואף מנשק את את פסלון הבודהה, רח"ל.

התשדיר אמנם נועד להדגיש את אפשרויות המיקוח של הלקוחות הישראלים מול מערכת נתוני האשראי של בנק ישראל, בעת לקיחת הלוואות - אבל גרם גם לביקורת גדולה בעקבות הבחירה להשתמש בפרסומת דווקא בפסל עבודה זרה. 

בפנייה ל'בחדרי חרדים' זעמו יהודים ששמו לב לחרפה: "הזלזול בדת היהודית איננה חדשה במדינה היהודית - אבל הנשיקה לפסלון הבודהה, של מי שמשחק בתפקיד התייר הישראלי, היא עליית מדרגה בכל מה שקשור בזלזול המחפיר בכל הקדוש והיקר לעם היהודי לעומת האדרת וקידוש הערכים של אומות העולם".

מבנק ישראל נמסר בתגובה: "קמפיין הפרסום למערכת נתוני אשראי, שהופק ע"י הלפ"מ, נועד לסייע לציבור בישראל להבין את הערך שבשימוש במערכת לצורכי מיקוח ושיפור מצבו של הלקוח בבואו ליטול הלוואה".

הקמפיין מתאר בצורה הומוריסטית סיטואציה של מקח וממכר בשווקים בהודו, בהם נוהגים מטיילים רבים לקנות מזכרות ייחודיות המסמלות את המדינה".

הנשיקה בסרטון מסמלת את שמחת המטייל שהצליח לעמוד על המקח ולהוזיל את המחיר של המזכרת שרכש, שאינו מוצג כפריט בעל אופי דתי".

לצערנו נראה כי דברים הוצאו מהקשרם. כמובן שאין ולא הייתה כל כוונה לפגוע בציבור זה או אחר ואם נמצא מי שרואה בכך פגיעה חשוב שיבין שאין למוצג בפרסומת כל משמעות דתית ואנו מצרים על כך".

אנו מזמינים את קוראי הכתבה להתרשם מן המערכת ולעשות בה שימוש מושכל שיש בו בכדי לסייע עבורם בתהליך לקיחת אשראי ומוקד פניות הציבור עומד לרשותו לסיוע בתהליך".

פסל עבודה זרה עבודת אלילים בנק ישראל הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד