י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החוק הימני נפל

"איפה היית?" העיתונאי עקץ את בכיר הליכוד

לאחר שהצעת החוק להגבלת זכות העמידה נפלה, חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן תקפה את ההתנגדות של 'ימינה' ו'תקווה חדשה' - והעיתונאי אטילה שומפלבי תקף את מיקי זוהר, מגיש החוק: "איפה הוא היה כשהייתה ממשלת ימין?" | זוהר: "אתה יודע שלא היה לנו רוב"

"איפה היית?" העיתונאי עקץ את בכיר הליכוד
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

כדי לנסות להביך את ציר הימין בממשלת השינוי שתושבע בתחילת השבוע, היום (רביעי) חבר הכנסת מיקי זוהר, מ'הליכוד', הגיש הצעת חוק להגבלת זכות העמידה, שעיקרה - הצרת צעדיהם של ארגוני שמאל שמסייעים לקבוצות פלסטינים לעמוד מול בג"צ. חברי הכנסת הימניים של ימינה ותקווה חדשה התנגדו.

לפי הצעת החוק, זכות העמידה בבית המשפט תוגבל רק לאנשים שנפגעים באופן אישי, או יפגעו בעתיד, בנושא העתירה, כך שאם לא הוכח שאתה נפגע ישיר - אינך יכול לעתור לבג"צ.

הצעת החוק עלתה להצבעה בקריאה טרומית, אלא שחברי הכנסת של 'ימינה' ו'תקווה חדשה' לא נפלו בפח, והצביעו נגדה. בעקבות כך, חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן תקפה את שתי המפלגות.

‏"'ימינה' ו'תקווה חדשה' הצביעו נגד הצעת החוק של ‎מיקי זוהר להגבלת זכות העמידה", צייצה דיסטל-אטבריאן ותקפה, "הצצה מוקדמת לממשלת בנט - ממשלת שמאל על מלא".

בתגובה לציוצה, שאל העיתונאי אטילה שומפלבי מדוע הצעת החוק לא הוגשה קודם: ‏"‎‎הגבלת זכות העמידה? וואלה. איפה היה מיקי זוהר בשנים האחרונות כשהיתה ממשלת ימין מלא מלא? וממתי מגבילים זכות עמידה במדינה דמוקרטית?".

"איפה היה ראש הממשלה בהצבעה הזו? הצצה לא נדירה לשמאלנות על מלא של מר נתניהו", שאל שומפלבי, אשר עובד ב'ynet'.

בכיר 'הליכוד' מיקי זוהר הגיב: "‏‎‎אתה יודע היטב שלא היו לנו רוב חברי כנסת מהימין. מספיק עם הדמגוגיה", שומפלבי התעקש וענה: "‏‎‎אה, לא היו? אז אתה מודה שהגשת היום הצעת חוק לשם הפרובוקציה בלבד? כי גם ראש הממשלה נעדר".

מיקי זוהר בג"ץ מפלגת ימינה מפלגת תקווה חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד