י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השטריימל הוחרג

השרה אישרה: איסור מתן היתרים לסחר בפרוות חיות בר

נלחמים בסחר בפרוות | השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל חתמה על תקנות האוסרות מתן היתרים לסחר בפרוות למטרות אופנה | השטריימלים הוחרגו "אלא אם כן הפרווה או המוצר משמשים יינתן לצורכי דת או מסורת דתית"

השרה אישרה: איסור מתן היתרים לסחר בפרוות חיות בר
שטריימלים צילום: Yaakov Naumi/Flash90

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, חתמה היום (רביעי) רגע לפני חילופי השלטון בישראל, על תיקון לתקנות להגנת חיית הבר, שמטרתו איסור על מתן היתרים לסחר בפרוות חיית בר. השטריימלים הוחרגו.

חוק הגנת חיית הבר, התשט"ו-1955, מסדיר באמצעות היתרים את הסחר, ההעברה וההחזקה של חיות בר ושל כל חלק מהן. הסחר בפרוות מותר אך ורק בהיתר שניתן על-ידי רשות הטבע והגנים. החוק הקיים והתקנות הקיימות מייצגים תפיסה שהשרה גמליאל סבורה כי יש מקום לשנותה, על מנת לחזק את ההגנה על חיות הבר בראייה גלובלית.

טיוטת התקנות פורסמה להערות הציבור באוקטובר 2020, וזכתה לתמיכה רחבה מצד הציבור. לאחר בחינת הערות שהתקבלו לטיוטה, והטמעת תיקונים שנדרשו, חתמה כאמור השרה על התקנות.

התקנות החדשות יגבילו את סמכותו של מנהל רשות הטבע והגנים לתת היתר לסחר בפרוות חיית בר או במוצר הכולל פרווה, אלא אם כן הפרווה או המוצר משמשים יינתן לצורכי דת או מסורת דתית, למחקר מדעי, לחינוך או להוראה, למטרות פיקוח ואכיפה או לצורך ייבוא או ייצוא של פריט אישי שהועבר בירושה למבקש ההיתר. במקרים אלה, יישאר המצב המשפטי כפי שהוא כיום, על-פי התנאים הקיימים בתקנות למתן היתר סחר.

כחלק מההיערכות ליישום התקנות נקבע, כי תחילת תוקפן של התקנות 6 חודשים מפרסומן, והן כוללות הוראת מעבר לעניין סחר בפרוות שנרכשו בהיתר בעבר.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל אמרה עם פרסום הדברים: "תעשיית הפרוות גורמת להרג של מאות מיליוני בעלי חיים בעולם, וכרוכה באכזריות ובסבל שלא יתוארו. ניצול עורן ופרוותן של חיות הבר לתעשיית האופנה אינו מוסרי ובטח שאינו הכרחי. מעילי פרוות החיות לא יכולים לכסות על תעשיית הרצח האכזרית שעומדת מאחוריהם. החתימה על התקנות תהפוך את שוק האופנה הישראלי לסביבתי יותר ותעשה חסד עם בעלי-החיים".

המשרד להגנת הסביבה שטריימל פרווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד