י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המאבק בטכנולוגיה מחריף

הנהלת מיר בשורת סנקציות חדשות לבחורים

הנהלת ישיבת מיר הודיעה לתלמידיה כי יוטלו סנקציות על בחורים אשר לא יצייתו לכללים שהציג ועד הטכנולוגיה של הישיבה. אי מסירת הפלאפון האישי לוועד - יגרום להוצאת הבחור מהחבורה ומהשיעור, איבוד מקומו בבית המדרש, איבוד זכות להטבות ומלגות, ומחיקתו לאלתר מרשומות הישיבה

הנהלת מיר בשורת סנקציות חדשות לבחורים
ישיבת מיר בירושלים צילום: באדיבות המצלם

הנהלת ישיבת מיר בירושלים - הישיבה הגדולה בישראל הודיעה לתלמידיה כי יוטלו סנקציות על בחורים אשר לא יצייתו לכללים שהציג ועד הטכנולוגיה של הישיבה.

במכתב שפורסם לבני הישיבה הודיעה ההנהלה כי "לאור ההיענות הגדולה של בני הישיבה הק' לזעקת מורינו ראש הישיבה בדבר פגעי הטכנולוגיה והמכשירים שאינם כשרים אשר רבים חללים הפילו, הננו להודיע כי כל בני הישיבה הקדושה, אברכים ובחורים, ללא יוצא מן הכלל, צריכים להגיש לוועד 'משמרת למשמרתי' את המכשירים הסלולריים שברשותם, על מנת להחתימם בחותם על גבי חותם ולאשר את כשרותם".

ההנהלה גם הגבילה את בחורי הישיבות מחו"ל אשר משתמשים בפלאפונים שנהוגים בקרב המגזר החרדי בחו"ל, עם הודעות סמס ותוכנות מסוימות נוספות שאינן מוגבלות בפלאפון: "בני חו"ל חייבים למסור את מכשירי חו"ל שברשותם לפיקדון אצל הממונה במשרדי הישיבה (עד צאתם חזרה לחו"ל)".

הסנקציות שיוטלו יהיו חריפות למדי ויכללו שלילת שורת זכויות של הבחורים הבלתי מושמעים: "אי הצגת מכשיר 'מאושר' החתום ב'הולוגרמה' של הוועד - יגרום ליציאה מהחבורה ומהשיעור, איבוד זכות מקום בבית המדרש, איבוד זכות להטבות ומילגות, ואי יכולת להיות רשום כתלמיד בישיבה".

"ובזכות חיזוק לימוד התורה הקדושה בקדושה ובטהרה נזכה לסייעתא דשמיא מרובה ברוחניות ובגשמיות, וימלא ה' כל משאלות ליבנו לטובה ולברכה. ויהא כבוד שמים מתרבה להגדיל תורה ולהאדירה", נכתב בהודעת ההנהלה החריפה.

ישיבת מיר סלולר ועדת תקשורת חו"ל הרב אליעזר יהודה פינקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד