ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
האירוע שעורר סערה

גפני על השתתפות לפיד בכינוס 'דגל': "למנוע תקרית; לוקח אחריות"

ח"כ משה גפני מתייחס בישיבתה האחרונה אולי של וועדת הכספים בראשותו, להחלטה להזמין את ראש הממשלה העתידי יאיר לפיד לכנס ההוקרה של פעילי 'דגל' בכנסת לפני כשבועיים מביע חרטה על כך, מתחייב שלא יקרה יותר ומסביר מדוע הזמין את האיש שמתכוון לפגוע בחרדים בחודשים הקרובים | תיעוד בלעדי

גפני על השתתפות לפיד בכינוס 'דגל': "למנוע תקרית; לוקח אחריות"
לפיד וגפני באירוע צילום: אריה לייב אברמס

לפני כשבועיים התקיים אירוע הוקרה למתנדבי הקורונה של ׳דגל התורה׳, כשבאופן מפתיע אחד המשתתפים הבולטים שאף נאם באירוע היה לא אחר מאשר ראש הממשלה החליפי המיועד יאיר לפיד, מי שבאותו הזמן הוביל את ממשלת השינוי שתפגע בחרדים, ולא הסתיר זאת באומרו באותו מעמד, "אני עסוק בימים אלה בלשלוח את כולכם לאופוזיציה".

השתתפותו עוררה זעם רב בקרב רבני התנועה והביטאון הרשמי 'יתד נאמן' החרים את האירוע ולא סיקר אותו.

היום (רביעי) התייחס חבר הכנסת משה גפני לסערה סביב השתתפותו של יאיר לפיד באירוע ואמר כי הוא לקח אחריות וניסה להצטדק כי עשה זאת כדי להימנע מתקרית מול ראש הסיעה הגדולה באופוזיציה, מי שצפוי להפוך ביום ראשון הקרוב לראש הממשלה החליפי ולאחד האנשים המשפיעים בפוליטיקה.

גפני קיים היום אירוע הענקת תעודות למתנדבים נוספים שסייעו בקורונה, ביניהם לאיש התקשורת יצחק פלדמן שסייע בעזרה נפשית בתקופה הזאת לעשרות פונים. פלדמן העלה בפני גפני והמשתתפים את הסערה סביב השתתפותו של לפיד באירוע הקודם, ואילץ את גפני להתייחס לסערה שהתחוללה בשבועות האחרונים מתחת לפני השטח.

״אתה יודע מה קיבלתי על יאיר לפיד ועל זה שהבאתי אותו״, השיב גפני לשאלת פלדמן, מדוע באירוע הזה גפני לא השתתף. חבר הכנסת ינון אזולאי שיגר עקיצה, ״תסתכל ב'יתד' מה היה״ על כך שהם החרימו את האירוע ולא סיקרו זאת בכלל.

מנהל שיווק מכבי למגזר החרדי הרב משה שלזינגר סיפר לגפני: "התחננתי שיכניסו את הכתבה" וגפני השיב לו: "עשית טעות".

לגופו של עניין התייחס גפני לסערה כפי שנראה בתיעוד הוידאו הבלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' והסביר לנוכחים: "היו בעיות טכניות. התלבטנו בינינו לבין עצמינו ואמרנו שצריך לעשות את זה", אך מיהר להבהיר, ״זה שישאיר לפיד הוזמן אני נושא באחריות בעניין הזה". שבימים שאחרי נתקל גפני בזעם מצד כמה ראשי ישיבות ובכירי התנועה כביכול נראה שכיבדו את לפיד שהוביל שיח של שנאה בחודשים האחרונים.

יו"ר ועדת הכספים היוצא המשיך והסביר: "זה לא כל כך פשוט, אבל עשינו את האירוע הזה בכנסת, זה אירוע שנעשה כאן באודיטוריום, יושב ראש הכנסת ושר הבריאות הגיעו", כשהוא טען למעשה שיאיר לפיד ביקש בעצמו להגיע והציב בפני גפני וחבריו דילמה, "שאלתי את יריב לוין מכיוון שלפיד ביקש פעם אחר פעם אחר פעם לבוא ולדבר, זה לא שהזמנו אותו, אמר לי יריב לוין אתה יכול לא להביא אותו אבל זה תקרית. אנחנו לא רצינו תקרית, רצינו לעשות אירוע שקט".

גפני חשף למשתתפי האירוע היום כי אחד מראשי הישיבות המוכרים העלה בפניו את הנושא והתחייב: "אמרתי לו שלא נעשה יותר בכנסת דבר כזה". והסביר עוד כי הסיבה שהוא עשה זאת מלכתחילה בכנסת, היא ברקע השנה שהייתה מלאה בשנאה נגד החרדים, "עשיתי אירוע מול החילונים אחרי שנה שלימה שעברנו דברים קשים, היינו השעיר לעזאזל שלהם. הותקפנו בזמן הכי קשה שעברנו. לא רציתי שהאירוע החשוב הזה יהפוך לתקרית בה התקשורת תעסוק, האם הבאנו את לפיד או לא".

יאיר לפיד משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד