כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
במחנה לפיד חוששים

הפירצה בהסכם הקואליציוני שתחזיר ממשלת ימין

הפרשן עמית סגל מצביע הערב על פרצה בהסכם הקואליציוני בין מחנה לפיד לבנט כשברוב רגיל של 61 חברי כנסת ניתן להפיל את הממשלה. החשש במחנה לפיד הוא שאם נתניהו יפנה את מקומו, תגיע הזדמנות לימין, המונה 65 ח"כים, לערוך חילופי שלטון

הפירצה בהסכם הקואליציוני שתחזיר ממשלת ימין
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אחרי הממשלה הפריטטית בין גנץ לנתניהו שידעה אינספור הפרות הסכמים, הזרקור מופנה כעת אל ההסכם החדש בין גוש השמאל לנפתלי בנט שניתן היה לחשוב שהוא שריר דיו ואינו ניתן לערעור. הפרשן עמית סגל מצביע הערב (רביעי) ב'חדשות 12' על פרצה אחת שתאיים כל העת על ראשה של הקואליציה המיועדת.

סגל מסביר שאת כל הפרצות סתמו בהסכם הקואליציוני המסועף, כמו הסעיף שקובע שמי שמעלה הצעת אי-אמון לא יוכל לכהן בממשלה הבאה אפילו כשר, או זה שקובע שברגע שתפוזר הכנסת ראשות הממשלה עוברת ליאיר לפיד. אך למרות הסייגים, עדיין נותרה דלת פתוחה בפני ממשלת ימין.

כל החקיקה שעומדת לבוא לכנסת ובעצם נועדה לאזוק את יו"ר ימינה בנט לממשלה הזו ובכך למעשה לאפשר את הרוטציה עם לפיד, ניתן לבטל ברוב רגיל של 61 חברי כנסת, סגל מסביר כי בממשלה הקודמת נדרש רוב מיוחד של 70 ח"כים, בגלל שהממשלה מנתה מספר דומה של חברים.

המשמעות: אם יימצא בכנסת רוב של חברים, יוכלו להתבצע חילופי שלטון רגילים, ולמעשה הנקודה הזו רלוונטית מאוד ומדאיגה את מחנה לפיד כיוון שבכנסת הנוכחית יש רוב של 65 חברי כנסת לימין ובאם נתניהו יפנה את הדרך ויפרוש מהחיים הפוליטיים, אזי המנהיג הבא בליכוד או מי ממפלגות הימין שבכנסת יוכל להרכיב ממשלת ימין על מלא בכל עת שיחפוץ.

 

יאיר לפיד נפתלי בנט גדעון סער ממשלת השינוי ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד